خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عیسی حاجیف: نماینده رابط ایران و روسیه هستم؛ با سه کشتی گیر برای حضور در لیگ ایران صحبت کرده ام

عیسی گادی اف - عیسی حاجیف - امیرحسین زارع
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

18 آبان 1402


ساعت :

۲۲:۳۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عیسی حاجی اف از سمت جدید خود به عنوان رابط بین فدراسیون های کشتی ایران و روسیه پرده برداشت.


اختصاصی خانه کشتی– طی روزهای گذشته، صحبت های مختلفی مبنی بر دخالت عیسی حاجیف، عضو روسی کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در نقل و انتقال کشتی گیران خارجی به لیگ ایران مطرح شد.

عیسی حاجیف، عضو سابق کادرفنی کشتی آزاد ایران در گفت و گو با یک رسانه روسی در این راستا گفت:

حضور من به عنوان رابط فدراسیون های کشتی ایران و روسیه، یک موضع رسمی است که با امضای روسای دو فدراسیون یعنی علیرضا دبیر و میخاییل مامیاشویلی، به من محول شده و من به صورت داوطلبانه آن را انجام می دهم. انتخاب من به این دلیل است که سال ها در لیگ ایران کشتی گرفته ام، در کادر مربیگری این کشور بوده ام و به زبان فارسی مسلط هستم. حتی قبل از این انتصاب هم سفرهایی را برای تیم های ایرانی به مسابقات روسیه ترتیب دادم.

او ادامه داد:

هر دو فدراسیون علاقه مند به گسترش روابط، سفر به کشورهای یکدیگر برای مسابقات، اردوهای آموزشی و سمینارها هستند. این موضوع به ویژه در شرایط فعلی که کشتی گیران روسیه به دلایل مشخص نمی توانند در مسابقات مختلف بروند، خیلی مهم است. ایرانی ها هم اخیرا مشکلاتی از این قبیل داشته اند و در مسابقات امیدهای جهان، آلبانی به کشتی گیران این کشور ویزا نداد.

حاجیف در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا حضور کشتی گیران روسیه در لیگ ایران هم جزو وظایف اوست، گفت:

بله، من مجاز شدم در انعقاد قرارداد برای کشتی گیران روسی که به لیگ ایران دعوت شده اند، واسطه باشم. وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که در قراردادها، منافع همه طرف ها شامل ورزشکار، باشگاه و فدراسیون کشتی روسیه رعایت می شود. چون این فدراسیون به ورزشکارانش اجازه می دهد تا در ازای دریافت هزینه هایی در لیگ ایران کشتی بگیرند.

او درباره مراحل انعقاد قرارداد تیم های ایرانی با کشتی گیران روسی، عنوان کرد:

باشگاه ها با من تماس می گیرند، نام کشتی گیر مورد نظر خود را می گویند و شرایط پیشنهادی شان را عنوان می کنند که من هم مستقیما با این نفرات مذاکره می کنم. البته همه قراردادها با مجوز فدراسیون کشتی روسیه منعقد می شود. اگر کشتی گیرها مسابقه ملی مهمی در پیش داشته باشند یا در مسیر آماده سازی باشند، ممکن است محدودیت هایی برای حضورشان وجود داشته باشد. البته الان چنین مواردی برای منع حضور آن ها در لیگ ایران وجود ندارد. من قبلا هم با سه نفر از آن ها مذاکره کرده ام و در مرحله نهایی لیگ ایران به روی تشک خواهند رفت.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *