خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

فرصت طلایی ساروی برای همگروه نشدن با دو رقیب اصلی

مجمد هادی ساروی - حسن حسین زاده
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

15 خرداد 1403


ساعت :

۱۸:۴۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– در رقابت‌های المپیک در هر وزن ۱۶ کشتیگیر حاضر هستند که بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی ۸ نفر اول رنکینگ جهانی در جدول مسابقات المپیک چیده شده و فقط ۸ نفر بعدی بر اساس قرعه و به شکل تصادفی در جدول قرار می‌گیرند.

تورنمنت رنکینگی مجارستان آخرین مسابقه برای تغییر در رنکینگ کشتیگیران است. در حال حاضر در رنکینگ وزن ۹۷ کیلوگرم آرتور الکسانیان ارمنی با ۵۲۰۰۰ امتیاز در صدر قرار دارد، ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس با ۴۹۵۰۰ امتیاز دوم است، قهرمان جهان گابریل روسیو کوبایی با ۴۵۰۰۰ امتیاز و هادی ساروی با ۴۱۰۰۰ در رده‌های بعدی قرار دارند. پس از این نفرات نیز آرتور عمروف از جمهوری چک با ۳۹۵۲۰ و آروی ساوولاینن فنلاندی با ۳۸۴۰۰ امتیاز قرار گرفته‌اند. فاصله نفرات بعدی به قدری است که به ۶ نفر برتر نخواهند رسید. از بین ۶ نفر ذکر شده که همگی سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند تنها ساروی و عمروف در تورنمنت مجارستان روی تشک خواهند رفت.

امتیاز کسب‌شده در تورنمنت رنکینگی به تعداد نفرات هر وزن وابسته است، در حال حاضر ۱۱ نفر در لیست اولیه حضور دارند که بر این حساب قهرمان این تورنمنت حداکثر ۸۰۰۰ امتیاز می‌گیرد. ساروی با کسب مدال طلا به رتبه سوم رنکینگ خواهد رسید و در مسابقات المپیک با الکسانیان و روسیو کوبایی که سید ۱ و ۴ (یا ۵) خواهند بود در یک گروه قرار نخواهد گرفت و تنها در صورت صعود به فینال با یکی از آنها روبرو می‌شود. ساروی در صورت کسب مدال نقره یا برنز نیز می‌تواند در همین جایگاه قرار بگیرد اما فقط به شرطی که عمروف از جمهوری چک رتبه بهتری نسبت به وی کسب نکند. در مسابقات المپیک نفرات اول، چهارم، پنجم و هشتم رنکینگ در یک سمت جدول خواهند بود و نفرات دوم، سوم، ششم و هفتم در سمت دیگر قرار می‌گیرند.

بدین ترتیب کسب مدال و ترجیحا مدال طلا در مجارستان برای ساروی اهمیت مضاعف خواهد داشت و می‌تواند مسیر بسیار آسانتری در المپیک پاریس پیش روی وی قرار دهد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *