خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

قهرمانی دوباره مبین در جام تختی؛ تکلیف مثلث عظیمی، فیروزپور و قاسمپور چه می شود؟

مبین عظیمی کشتی آزاد عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 خرداد 1403


ساعت :

۲۲:۵۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– مبین عظیمی، پدیده کشتی آزاد ایران در دو سال اخیر و قهرمان جوانان جهان، در جام تختی زنجان موفق شد برای دومین سال پیاپی قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم شود. او که سال گذشته در حضور مدعیانی از جمله محمدجواد ابراهیمی، اشک محبی، احمد بذری و… به سکوی نخست رسیده بود، در مسابقات امسال نیز توانست قهرمانی خود را تکرار کند.

عظیمی در شرایطی قهرمان این وزن شد که در مسابقات کشوری در یک وزن پایین تر کشتی گرفته بود و در چرخه ۹۲ کیلوگرم جایی نداشت. در این وزن امیرحسین فیروزپور قهرمان کشور شد و در ادامه در آسیا نیز به طلا رسید. حالا عظیمی با قهرمانی در جام تختی توانسته به نوعی خود را وارد چرخه این وزن کند و از طرفی کامران قاسمپور، قهرمان  بزرگسالان جهان در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز هنوز این شانس را دارد تا اگر قصد حضور در ۸۶ کیلوگرم را نداشته باشد، در این وزن با دیگر مدعیان رقابت کند.

به این ترتیب به نظر می رسد شرایط این وزن برای مشخص شدن نماینده ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی، به شکلی است که نفر برتر از بین مثلث امیرحسین فیروزپور (قهرمان کشور و آسیا)، مبین عظیمی (قهرمان جوانان جهان و جام تختی) و کامران قاسمپور (قهرمان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جهان)، مشخص خواهد شد.

البته این ها صرفا گمانه زنی و حالاتی است که روی کاغذ می تواند لحاظ شود اما کادر فنی کشتی آزاد هنوز به صورت رسمی شرایط نفرات این وزن را اعلام نکرده و مشخص نیست آیا فیروزپور و عظیمی نیز به همراه قاسمپور به جام ساساری اعزام می شوند، یا قرار است در تورنمنت دیگر محک بخورند و یا شاید با توجه به درخشش هر دو کشتی گیر در میادین بین المللی سال قبل و همچنین حضور قاسمپور، یک انتخابی رو در رو حکم به تعیین ملی پوش این وزن در آلبانی بدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *