خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مدال آوران کشتی آمریکا در المپیک، بدون انتخابی راهی جهانی نروژ می‌ شوند

فرانک چامیزو- جردن باروز- جام متئو پلیکونه ایتالیا
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

27 اردیبهشت 1400


ساعت :

۲۲:۲۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کشتی‌گیران مدال‌آور امریکایی در المپیک توکیو در صورت عدم تغییر وزن می‌توانند بدون شرکت در مسابقات انتخابی در جهانی نروژ شرکت کنند.


خانه کشتی– بر اساس تقویم فدراسیون کشتی امریکا، مسابقات انتخابی این کشور برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ بین روزهای ۳ تا ۵ سپتامبر برگزار می‌شود. مکان برگزاری این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده است.

بر اساس قوانین اعلام شده مدال‌آوران المپیک امریکا می‌توانند بدون شرکت در رقابت‌های انتخابی راهی مسابقات جهانی نروژ شوند. این نفرات باید تمایل خود برای شرکت در جهانی نروژ را حداکثر یک هفته پس از پایان المپیک توکیو و تا تاریخ ۱۵ آگوست به شکل رسمی به فدراسیون کشتی این کشور اعلام کنند. در صورت عدم تمایل هر کدام از مدال‌آوران المپیک برای شرکت در رقابت‌های جهانی، مسابقات انتخابی در این وزن نیز مانند سایر اوزان برگزار خواهد شد.

رقابت‌های انتخابی امریکا در این دوره نیز با فرمولی مشابه گذشته برگزار خواهد شد. فینال این مسابقات همانند سالیان قبل به شکل ۲ برد از ۳ کشتی خواهد بود. اما برخلاف ادوار قبل کشتی‌گیران در صورت مصدومیت امکان درخواست برای تعویق مسابقه انتخابی را نخواهند داشت.

بر اساس این قوانین کشتی‌گیرانی که در المپیک به مقام پنجم برسند در صورت حضور در مسابقات انتخابی از شرکت در مراحل اولیه معاف بوده و از دور نیمه نهایی وارد مسابقات می‌شوند. نفرات مدال‌آور المپیک نیز در صورتی که قصد شرکت در مسابقات جهانی در وزنی دیگر را داشته باشند نیز از این مزیت برخوردار خواهند بود.

جردن باروز کشتی‌گیر نامدار ۷۴ کیلو امریکا چندی پیش اعلام کرده بود که در مسابقات جهانی نروژ در وزن ۷۹ کیلوگرم شانس خود را امتحان خواهد کرد. ضمن اینکه گفته می‌شود جیدن کاکس دیگر کشتی‌گیر نامدار امریکایی که به دلیل اضافه وزن امکان حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۹۷ کیلوگرم را از دست داد نیز تصمیم دارد تا برای حضور در جهانی نروژ بار دیگر در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی بگیرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *