خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مروری بر تمامی سهمیه‌ های کشتی فرنگی در المپیک توکیو

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

22 اردیبهشت 1400


ساعت :

۱۳:۵۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

۹۶ سهمیه کشتی فرنگی در المپیک توکیو بین ۳۸ کشور توزیع شد.


خانه کشتی– با پایان مسابقات گزینشی المپیک در بخش کشتی آزاد تکلیف هر ۹۶ سهمیه کشتی فرنگی نیز مشخص شد. ۲۱ کشور از اروپا، ۷ کشور از آسیا، ۶ کشور از قاره امریکا در کنار ۴ کشور افریقایی موفق به کسب سهمیه مسابقات کشتی در بخش فرنگی شدند.

کوبا با استفاده از سطح پایین‌تر رقابت‌های کشتی فرنگی در قاره امریکا توانست با کسب هر ۶ سهمیه ممکن تنها کشوری باشد که با ترکیب کامل در کشتی فرنگی شرکت می‌کند. در دوره قبل مسابقات در المپیک ۲۰۱۶ برزیل سه کشور ایران، روسیه و مصر موفق به کسب تمام سهمیه‌های ممکن شده بودند که مصر در این دوره نتوانست از فرصت حضور در قاره افریقا به شکل مطلوب استفاده کند، ایران و روسیه نیز هر دو در وزن ۸۷ کیلوگرم از کسب جواز حضور در المپیک باز ماندند تا همانند دو المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ دو کشور ایران و روسیه سهمیه‌های برابری در کشتی مردان داشته باشند.

کشور روسیه که همواره با ترکیب کامل در هر دو بخش کشتی آزاد و فرنگی مردان در المپیک حاضر شده است، پیش از این فقط یک بار و در سال ۲۰۱۲ در کسب سهمیه در وزن ۶۶ کیلوگرم توسط اسلامبک آلبیف ناکام مانده بود و شکست داویت چاکوتادزه در مسابقات بلغارستان دومین ناکامی روسیه در تاریخ برگزاری کشتی المپیک در بخش مردان است. روس‌ها که در بخش زنان نیز هر ۶ سهمیه ممکن را کسب کرده‌اند، با ۱۷ کشتی‌گیر از مجموع ۱۸ وزن بیش از هر کشور دیگری در المپیک توکیو کشتی‌گیر خواهند داشت.

تقسیم‌بندی کشورها بر اساس تعداد سهمیه کسب شده در کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۶ سهمیه:
کوبا

۵ سهمیه:
ایران و روسیه

۴ سهمیه:
الجزایر، ارمنستان، مصر، گرجستان، آلمان، مجارستان، قرقیزستان، تونس، امریکا و ازبکستان

۳ سهمیه:
قزاقستان، صربستان، ترکیه و اوکراین

۲ سهمیه:
آذربایجان، بلغارستان، چین، کرواسی، فنلاند، ژاپن و کره جنوبی

۱ سهمیه:
بلاروس، برزیل، شیلی، کلمبیا، جمهوری چک، دانمارک، استونی، لیتوانی، مراکش، مولداوی، مکزیک، لهستان، رومانی و سوئد

از نکات جالب ناکامی کشور آذربایجان و کسب تنها ۲ سهمیه در کشتی فرنگی بود، این کشور در المپیک ریو ۵ نماینده در کشتی فرنگی اعزام کرده بود. بلاروس یکی دیگر از کشورهای قدرتمند استقلال یافته از شوروی سابق نیز تنها در وزن ۸۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *