خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مسیری هموار برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی

گزینشی المپیک- محمد بنا- محمدرضا گرایی-حسین نوری- محمدهادی ساروی
نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

19 فروردین 1400


ساعت :

۲۳:۲۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

از فردا جمعه ، مردان کشتی قاره آسیا برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا برابر هم قرار خواهند گرفت. 


خانه کشتی– در این دوره از مسابقات که از فردا آغاز می شود، محمدرضا گرایی، حسین نوری و محمد هادی ساروی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم پنجه در پنجه حریفان خود خواهند انداخت. سپس در کشتی آزاد امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان در اوزان ۶۵ ،۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در  این دوره از رقابت‌ها به میدان خواهند  رفت. مسابقات گزینشی المپیک۲۰۲۱ توکیو در قاره آسیا آخرین مسابقات گزینشی المپیک قاره ای  است.  مسابقات گزینشی قاره آمریکا قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار شد، مسابقات قاره اروپا ماه گذشته و مسابقات قاره آفریقا هفته گذشته در کشور تونس برگزار گردید ، بعد از مسابقات قاره آسیا تنها یک مسابقه گزینشی دیگر باقی می‌ماند که در اردیبهشت ماه سال جاری به صورت جهانی در کشور بلغارستان برگزار خواهد شد که این مسابقات تنها شانس رسیدن پشت خط مانده‌ها ست تا بتوانند یک بار دیگر برای رسیدن به میدان المپیک بخت خود را آزمایش نمایند.
…………..
۶۷ کیلوگرم ؛ محمدرضا گرایی در مسیری هموار
…………..
محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در این مسابقات است که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در وزن ۶۷ کیلوگرم در جایگاه هشتم جهان ایستاد و در حال حاضر از  وزن ۷۴ کیلوگرم به یک وزن پایین‌تر برای المپیکی شدن آمده است و باید جور حامد تاب را بکشد که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان نتوانسته بود سهمیه المپیک را به دست آورد، گرایی در وزنی به میدان خواهد رفت که هیچ یک از مدعیان آسیایی سهمیه المپیک را به دست نیاورده اند اگرچه گرایی قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۹ شده است اما به نظر می‌رسد او برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک برخلاف حسین نوری و محمد هادی ساروی راه دشواری را در پیش داشته اما با قرعه ‌ای که نصیبش گردیده درمسیری هموار قراردارد که  می‌توان امیدوار بود که او به راحتی به فینال این مسابقات  راه یابد. از مدعیان اصلی این وزن باید به یوهان سو دارنده دو مدال طلا و یک نقره جهان و قهرمان بازیهای آسیایی از کره جنوبی و آرام واردانیان ازبکستانی دارنده مدال نقره جهان و دو طلای بازی‌های آسیایی نام برد که پیروزی بر آنها بسیار دشوار است و امیدوار هستیم که در فینال برابر آنها قرار گیرد که خیالمان از کسب سهمیه راحت شده باشد
………………
۸۷ کیلو گرم : حسین نوری یک سر و گردن بالا تر از  مدعیان این وزن
……………….
حسین نوری  دارنده مدال برنز جهان و۳مدال طلا آسیا اگر چه مدتی به خاطر گرفتار شدن به ویروس کرونا از تمرینات دور ماند اما پس از بهبودی به خوبی خود را جمع و جور کرد و به اوج رسید و حالا برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهد رفت . رامین طاهری نماینده کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در ترکیب تیم ملی قرار داشت به میدان رفته بود که در همین کشور در جایگاه دوازدهم ایستاده نتوانست سهمیه این وزن را به دست آورد .حالا حسین نوری با ۴ بار قهرمانی در آسیا در میان مدعیان آسیایی یک سر و گردن بالاتر است. اگرچه قرعه مناسبی نصیب حسین نوری شده است  اما تور سیانوف قهرمان ۲۰۱۴ آسیا از عظمت کوستوبایف  از کشور میزبان نفر سوم بازی‌های آسیایی و کشتی گیر چینی دارنده مدال برنز آسیا از مدعیان اصلی او هستند که چندان به نظر حریفان سرسخت ای برای او نخواهند بود.
……….
۹۷ کیلوگرم : محمد هادی ساروی شانس اول این وزن
………….
محمد هادی ساروی نماینده کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بود که با کسب عنوان هفتمین نتوانست در مسابقات جهانی قزاقستان سهمیه المپیک را به دست آورد اما بار دیگر محمد بنا به او این فرصت را داده است تا بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم آزمایش نمایید اگر چه او در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ دهلی نو  به مدال طلا  دست یافته اما رقیبان سرسختی در این وزن حضور دارند، او باید در اولین مسابقه اش  برابر تور دیف ازبک قرار گیرد که یکی از مدعیان اصلی این وزن به شمار میرود. ژورژوبیکوف قرقیزستانی از دیگر مدعیان این وزن است. خوشبختانه یرولان ایسکاکوف
از کشور میزبان سهمیه المپیک را بدست آورده و قصد دارد تیمش را در مسابقات اسیایی همراهی کند.به نظر میرسد کشتی فرنگی کشورمان برای کسب سهمیه های باقیمانده درمسیری هموار قرار دارد که امید واریم سه نماینده فرنگی‌کار کشورمان در همین مسابقه کار را تمام کنند تا کار به بلغارستان نکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *