خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نباید اجازه داد واژه های اخلاقی کشتی به ادبیات خصمانه تبدیل شوند

علیرضا دبیر- فدراسیون کشتی
نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

19 اردیبهشت 1400


ساعت :

۱۰:۰۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سیاست های فدراسیون کشتی در انتخاب ملی پوشان باید توجیه پذیر باشد.


خانه کشتی– بر کسی پوشیده نیست که کشتی در کشورمان با واژه های اخلاقی و انسانی و پهلوانی عجین شده است. کشتی در ایران مقوله‌ای فرهنگی و پهلوانی است که با کرامت های اخلاقی و انسانی گره خورده است. بنابراین نباید اجازه داد رفته‌ رفته چنین واژه هایی رنگ ببازد و جای خود را به ادبیات خصمانه و پرخاشگری و اهانت بدهد.

کشتی شاید طی چند سال گذشته ناکامی‌های زیادی دیده باشد، اما ضرر و خسران بزرگتر را باید در از بین رفتن چنین رفتارها و همین ادبیات خصمانه و بی اعتمادی به چارچوب ها جستجو کرد که زخم آن هیچ وقت التیام پیدا نخواهد کرد.

گفته می‌شود علیرضا دبیر در برنامه‌ تلوزیونی از ادبیات نامناسب در مورد پرویز هادی استفاده نموده است. همانطور که انتظار داریم رئیس فدراسیون کشتی نباید از چنین ادبیاتی در مورد قهرمانان استفاده نماید. از پرویز هادی و دیگر قهرمانان نیز نباید نسبت به علیرضا دبیر و دیگر بزرگان کشتی از ادبیات نامناسب و خصمانه استفاده کنند که بی شک در شان و جایگاه کشتی و قهرمانانش نخواهد بود.

اینکه عدم دعوت از پرویز هادی درست بوده یا نه باید کادر فنی تیم ملی جوابگو باشد که بر چه اساسی پرویز هادی را به مسابقات جام تختی دعوت نکرده است. اگر چه وی با چراغ سبز کادر فنی روبرو شده‌ و احتمال دارد در جام تختی به میدان برود، اما پرویز هادی از آخرین مدال برنز جهانی تا به امروز کارنامه درخشانی در یکی دو مسابقه اخیر و انتخابی تیم ملی نداشته و حالا اگر قصد دارد کشتی بگیرد به خودش مربوط است و نمی‌توان او را وادار به کناره گیری نمود.

فارغ از این مسائل اهالی کشتی خواهان آن هستند که سیاست‌های فدراسیون کشتی در خصوص انتخاب ملی پوشان توجیه پذیر باشد و شیوه ها و روش های متداول بر پایه عدالت و انصاف و شایسته‌ سالاری استوار باشد. باید کاری کرد تا خیال همه مدعیان راحت باشد که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی فارغ از هر مدال و سن و سالی که باشند کافیست در میدان مبارزه با شکست و پشت سر گذاشتن تمامی مدعیان خود را ثابت نمایند. باید چنین قاعده ای را برای انتخاب ملی پوشان نهادینه کرد و کادر فنی تیم های ملی ملزم به پیروی از آن باشند. در غیر این صورت باید این حق را به قهرمانان بدهیم که به هیچ یک از قول‌ها و وعده های فدراسیون کشتی اعتماد نکنند. نباید اجازه داد تمام ضوابط لازم الاجرا از بین برود و تنها نگاهمان به نتیجه و رنگ مدال ها باشد. بی‌آنکه بدانیم چه پل هایی را پشت سر خود خراب خواهیم کرد و چه اعتماد هایی را از بین خواهیم برد.

کشتی فرصت زیادی تا المپیک ۲۰۲۱ توکیو ندارد. کشتی آزاد با تیم کامل و کشتی فرنگی هم با پنج کشتی گیر در المپیک حاضر خواهد بود. گرچه کسب ۱۱ سهمیه المپیک بسیار خوشحال کننده است، اما تضمین کننده کسب مدال در المپیک نخواهد بود. بنابراین اگر می خواهیم این پیروزی ها به کسب مدال در المپیک گره بخورد و بار دیگر کشتی کشورمان در رویداد بزرگی چون المپیک به جایگاه واقعی خود برسد، باید اجازه داد تا ملی پوشان المپیکی کشورمان در فرصت باقی مانده به دور از ادبیات خصمانه و جدال های آشکار و پنهان بی حاصل در فضایی سالم و با آرامش کامل تمرینات خود را تا المپیک دنبال نمایند.

یک دیدگاه برای “نباید اجازه داد واژه های اخلاقی کشتی به ادبیات خصمانه تبدیل شوند
  1. حسني زنگان گفت:

    در دو المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ حق پرویز رو خورد حالا برای توکیو هم این ار رو تکرار کردند!!!!
    طلب کار هم هستند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *