خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

قهرمانی رضا کایالپ و شکست داوور استفانک در مسابقات گرندپری کرواسی

رضا کایالپ ، مسابقات گرندپری زاگرب
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

18 آبان 1399


ساعت :

۲۲:۳۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات گرندپری زاگرب در کشتی فرنگی با معرفی نفرات برتر امشب به پایان رسید.


خانه کشتی– مسابقات گرندپری زاگرب طی روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان با حضور ۵۶ کشتی‌گیر از ۶ کشور برگزار شد.

در رقابت‌های وزن ۶۰ کیلوگرم که با حضور ۴ کشتی‌گیر و به شکل دوره‌ای برگزار شد، کرم کمال نایب قهرمان اروپا به عنوان نخست دست یافت. از حوادث مهم این وزن ناکامی ویکتور چیوبانو نایب قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان و قهرمان ۲۰۱۹ اروپا بود که علی‌رغم تحمل دو شکست و با توجه به امتیازات فنی بیشتر به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم در جدولی ۴ نفره، دانیار اسلاموف نفر سوم اروپا با وجود شکست مقابل کشتی‌گیری از صربستان، با توجه به سایر نتایج به مدال طلا دست یافت. آتاکان یوکسل نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۷ نیز پس از اسلاموف دوم شد.

حادثه مهم وزن ۷۲ کیلوگرم، شکست سنگین داوور استفانک قهرمان المپیک ۲۰۱۶ بود که در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب حریفی از مولداوی شد تا به مدال برنز بسنده کند. در این وزن دومنیک اتلینگر دارنده مدال برنز اروپا تنها مدال طلای کشور میزبان را کسب کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، دانیل کاتاراگا نایب قهرمان سال ۲۰۱۶ جهان به مدال طلا دست یافت. وی در دور نیمه‌نهایی در فینالی زودرس ۴-۱ ویکتور نمش قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان از صربستان را شکست داده بود.

فینال وزن ۸۲ کیلوگرم نیز یک رقابت داخلی بین دو کشتی‌گیر ترک بود. در این وزن امره کوش کشتی‌گیر نامدار ترکیه که دو مدال نقره و برنز جهان در کارنامه دارد با شکست مقابل حریفی از کشور میزبان خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت، در سمت دیگر جدول هم آلکس کسیدیس کشتی‌گیر سوئدی که سال گذشته در وزن ۷۷ کیلوگرم با شکست محمدعلی گرایی نایب قهرمان جهان شده بود، با شکست مقابل برهان آکبوداک قهرمان مسابقات به مدال برنز بسنده کرد.

بزرگترین شگفتی مسابقات در وزن ۸۷ کیلوگرم رقم خورد. جایی که متهان باشار قهرمان سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جهان در کشتی نخست مغلوب زوراب داتوناشویلی قهرمان اسبق اروپا از گرجستان که اکنون برای صربستان کشتی می‌گیرد شد و با شکست داتوناشویلی مقابل هوکلک از کشور میزبان از دور مسابقات حذف شد، در این وزن کشتی‌گیر گمنامی از سوئد به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم دارنده دو مدال برنز جهان میخایل کاجایا کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل صربستان در حالی با شکست نفر سوم المپیک جنک ایلدم از ترکیه به مدال طلا رسید که پیش از این یک بار هم در مرحله گروهی با نتیجه ۳-۲ موفق به شکست دارنده ۴ مدال برنز جهان و المپیک شده بود.

در وزن آخر نیز رضا کایالپ اسطوره کشتی ترکیه با سه پیروزی یک‌طرفه به مدال طلا رسید. کایالپ پیش از همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ در مسابقات قهرمانی اروپا در عین ناباوری به مقام هفتم رسیده بود.

نتایج مسابقات فینال به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: اکرم اوزترک (ترکیه) ۷ (ضربه فنی) – شریف کیلیچ (ترکیه) ۴
۶۰ کیلوگرم: کرم کمال (ترکیه) ۷ – ویکتور چیوبانو (مولداوی) ۴
۶۳ کیلوگرم: برگزار نشد
۶۷ کیلوگرم: دانیار اسلاموف (مولداوی) ۶ – آتاکان یوکسل (ترکیه) ۱
۷۲ کیلوگرم: دومنیک اتلینگر (کرواسی) ۸ – والنتین پتیچ (مولداوی) ۰
۷۷ کیلوگرم: دانیل کاتاراگا (مولداوی) ۴ – الکساندرین گوتو (مولداوی) ۲
۸۲ کیلوگرم: برهان آکبوداک (ترکیه) ۳ – صالح آیدین (ترکیه) ۰
۸۷ کیلوگرم: اسکار یوهانسون (سوئد) ۴ – ایوان هوکلک (کرواسی) ۱
۹۷ کیلوگرم: میخایل کاجایا (صربستان) ۵ – جنک ایلدم (ترکیه) ۱
۱۳۰ کیلوگرم: رضا کایالپ (ترکیه) ۹ – مارکو کوشچویج (کرواسی) ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *