خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نکند اتفاقاتی که برای امیررضا خادم افتاد، برای سوریان تکرار شود؟

نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

14 اردیبهشت 1400


ساعت :

۱۳:۰۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در این که حمید سوریان در دنیای کشتی شخصیتی شناخته شده است، شکی وجود ندارد. اما آیا همین موضوع برای موفقیت در انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی کافیست؟


خانه کشتی– پس از کنار رفتن مرحوم دکتر محمد توکل از جمع هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، کشتی کشورمان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ نماینده ای در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و یا اتحادیه جهانی فعلی نداشت.

بعد از دکتر توکل رسول خادم دومین ایرانی بود که به یکی از کرسی های هیئت رئیسه اتحادیه جهانی دست یافت. وی برای رسیدن به این جایگاه بسیار تلاش و کوشش کرد. اما چیزی که رسول خادم را با رای بالا به این جایگاه رساند تنها مدال ها و قهرمانی های او نبود، بلکه دیپلماسی قوی و ارتباطات بین‌المللی و نیز صرفه هزینه‌های بسیار در این مسیر بود.

حضور رسول خادم در جمع خبرگان کشتی جهان در اتحادیه جهانی پیروزی بسیار بزرگی برای کشتی کشورمان بشمار می رفت، چرا که سال‌ها کشتی کشورمان به خاطر نداشتن نماینده‌ای در اتحادیه جهانی بسیار آسیب دید و لطمه خورد.

متاسفانه خوشحالی این پیروزی چند سالی طول نکشید و نماینده کشورمان بی آن که مصالح کشتی کشور را در نظر بگیرد به یک باره از جایگاهی که به سختی برای کشتی کشورمان به دست آمده بود استعفا داد. اتفاقی که باعث ناراحتی و نارضایتی اهالی کشتی کشورمان و نیز خوشحالی رقیبان و اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی گردید تا هر بلایی می‌توانند بر سر کشتی کشورمان بیاورند.

حالا اما فدراسیون علیرضا دبیر حمید سوریان و عباس جدیدی را به عنوان نماینده کشورمان جهت شرکت در انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی و کنفدراسیون کشتی آسیا معرفی کرد. متاسفانه با شیطنت هایی که صورت گرفت کشتی کشورمان با تمام شایستگی هایی که داشت از داشتن یکی از کرسی‌های کنفدراسیون آسیا محروم شد. حالا همه امیدمان به حمیدسوریان است تا شاید او با رسیدن به یکی از کرسی های هیئت رئیسه اتحادیه جهانی بتواند پشتوانه ای قوی برای کشتی کشورمان باشد. البته اگر بد خواهان داخلی اجازه دهند و سنگ اندازی نکنند.

شکی نیست که حمید سوریان فردی شناخته شده در جهان کشتی است، اما به نظر می رسد نباید تنها به این  فاکتور دل خوش کرد. اگر می خواهید اتفاقی که برای امیررضا خادم طی دو دوره رخ داد، تکرار نشود، باید راه دیگری رفت. باید برای رسیدن به این جایگاه بسیار هزینه کرد و دیپلماسی و ارتباط قوی و کارساز و موثر بین المللی با حمایت دولتی ها را در دنیای کشتی در پیش گرفت. درغیر این صورت بعید به نظر می رسد حمید سوریان به تنهایی بتواند در این مسیر به پیروزی برسد. 

خوشبختانه اتحادیه جهانی و در راس آن ها نناد لالوویچ کاملاً آگاه است و می داند نماینده ای که کشورمان به اتحادیه جهانی برای احراز یکی از کرسی های اتحادیه جهانی معرفی کرده است کسی نیست جز حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان. به همین خاطر از وی دعوت کرده است تا با حضور در آخرین مسابقات گزینشی المپیک در بلغارستان با نمایندگان حاضر دراین مسابقات برای جلب نظر آن ها برای رسیدن به یکی از کرسی های اتحادیه جهانی دیدارو  گفتگو نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *