خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

واکنش تانک روسی به تعلیق‌های پیاپی: شاید نمی‌خواهند سومین مدال المپیک را بگیرم!

عبدالرشید سعدالله اف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 اردیبهشت 1403


ساعت :

۷:۳۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– عبدالرشید سعدلله یف، قهرمان پرافتخار کشتی آزاد روسیه، هفته گذشته موفق شد با قهرمانی در مسابقات کشوری روسیه ملی‌پوش این کشور در المپیک شود. البته تانک روسی در دو تورنمنت قبلی یعنی قهرمانی اروپا و گزینشی المپیک مجوز حضور نگرفت و به همین دلیل حضورش در پاریس نیز مبهم است.

عبدالرشید سعدلله یف درباره شرایط خود در ماه های اخیر گفت:

آغاز سال جدید برایم آسان نبود، من اجازه حضور در قهرمانی‌ اروپا را نداشتم و در مسابقات گزینشی هم نتوانستم شرکت کنم. اما همه این اتفاقات فقط به من انگیزه داد و اگر کسی فکر می‌کند این اتفاقات می‌تواند من را از نظر روانی به هم بریزد، اشتباه می‌کند.

او درباره عدم صدور مجوز حضورش در دو تورنمنت پیاپی از جمله قهرمانی اروپا و گزینشی المپیک گفت:

همه این‌ها خواست خداست؛ من هیچ وقت از نظر روانشناسی مشکلی نداشته‌ام چون خدای متعال به من ثبات و ارادت داده است. اگر در زندگی مشکلی داشته باشم، همیشه با دعا به درگاه خدا متوسل می‌شوم و هیچ وقت دعایم رد نشده است. بنابراین راحت تر از دیگران با آن کنار می‌آیم.

قهرمان المپیک‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ درباره اینکه در دو سال گذشته به دلیل محرومیت روس‌ها در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده اما در شرایط فعلی و با وجود محرومیت در مسابقات داخلی شرکت می‌کند، گفت:

این سوالات به طور خاص برای من طراحی شده‌اند! چون شرایط همه ورزشکاران ما یکسان است. اگر این‌ها خطاب به من است که باید بدانید پشت پرده‌ای دارد. ظاهرا کسی نمی‌خواهد من سه بار قهرمان المپیک شوم. چون اگر همه تعلیق می‌شدند داستان مشخص بود اما حالا فقط من تعلیق شده‌ام. اگر هم مجوز حضور در المپیک را نداشته باشم سوالات ویژه‌ای برایم پیش میاید که در سطح ایالتی آن‌ها را حل خواهم کرد.

او درباره شرایط آمادگی‌اش قبل از المپیک پاریس گفت:

ابتدا باید ببینیم مجوز حضور در المپیک صادر می‌شود یا نه. فکر کنم یک‌ماه قبل از مسابقات تمرینات جدی را شروع کنم و قلبم به من می‌گوید در پاریس حضور خواهم داشت.

دارنده ۶ مدال طلای کشتی آزاد جهان با اشاره به ششمین قهرمانی‌اش در مسابقات کشوری روسیه،‌ افزود:

من بیش از ده سال است که در بالاترین سطح کشتی می‌گیرم و قبلا هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است. مسابقات‌ قهرمانی روسیه امسال قطعا در ذهن همه خواهد ماند چون استقبال فوق‌العاده بود. البته مشکلاتی هم بود، اگر چه خوب است که تماشاگران و بچه‌ها بتوانند سالن گرم را ببینند اما وقتی در حین تمرین و آماده شدن به سالن می‌آیند می‌تواند حواس کشتی‌گیر را پرت کند. درست قبل از رفتن به روی تشک برای فینال، تماشاگران برای عکس گرفتن به من هجوم‌ آوردند، من هم مشکلی ندارم اما قبل از شروع کشتی این اتفاقات جالب نیست. امیدوارم این موارد در آینده حل شود.

سعدالله یف درباره استقبال تماشاگران بعد از قهرمانی‌اش گفت:

احمد گادژی‌ماگمدوف و ماگومد کوربانعلیف در کنارم بودند و از من محافظت می‌کردند وگرنه تا صبح باید با هواداران عکس می‌گرفتم. وقتی بعد از فینال آن حجم از جمعیت برای دیدنم به سالن گرم آمدند حتی نمی‌توانستم نفس بکشم. تصور کنید بعد از کشتی روی تشک دراز کشیده بودم که یک نفر کنارم دراز کشید و گفت: داداش سلفی بگیریم (خنده).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *