خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پیش درآمدی بر مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان

نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

22 تیر 1400


ساعت :

۲۳:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان خود را مهیای حضور در مسابقات جهانی می کنند. 


خانه کشتی– تا چند روز دیگر رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد. مردان کوچک کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در حالی پای به این رقابت‌ها می گذارند که مسابقات سال گذشته نوجوانان قاره آسیا و قهرمانی جهان و قهرمانی امسال  آسیا  را نیز  به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست دادند. اما تا قبل از هجوم این ویروس کشنده مردان کوچک کشورمان در هر دو رشته در مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان و بلغارستان خوش درخشیدند و به نتایج بسیار خوبی دست یافتند.

کشتی آزاد با امیر توکلیان در مسابقات آسیایی با اقتدار قهرمان شد و در مسابقات جهانی به دلیل سهل انگاری علی قلی زادگان قهرمانی به نایب قهرمانی تبدیل شد. کشتی فرنگی هم با فرشاد علیزاده با اقتدار قهرمان آسیا شد و هم قهرمانی جهان را برای چهارمین سال  به خود اختصاص داد.

امسال برخلاف سال‌های گذشته تیمی جدید و ناشناخته به مسابقات جهانی مجارستان اعزام خواهد شد، چرا که هیچ یک از نفرات تیم ملی قبلی نوجوانان در ترکیب تیم‌های فعلی حضور ندارند. بیشتر نفرات اعزامی تجربه میدان های بین المللی را ندارند و با مدعیان خارجی تن به تن  نشده اند تا عیارشان برای مربیان مشخص شود. بنابراین به نظر می‌رسد کمی  کار مربیان در مجارستان سخت و دشوار باشد.

خوشبختانه تا سال ۲۰۱۹ نوجوانان کشورمان عملکرد بسیار خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی داشتند که بی‌شک حاصل تلاش مربیان سازنده در باشگاه ها بود. اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ با تعطیلی باشگاه‌ها اغلب کشتی گیران خصوصا کشتی گیران پایه به حال خود رهاشدند. اما بودند  مربیانی که در همین دوران کرونایی شاگردان خود را رها نکردند و در هر شرایطی حتی در فضای باز آنان را تحت نظر و کنترل داشتند تا از آمادگی آنها کاسته نشود.

ملی پوشان نوجوان نیز به جهت فاصله ایجاد شده مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان سال گذشته را از دست دادند و به رده سنی جوانان رفتند. تعدادی از آنها به خاطر آنکه از غافله کشتی عقب نمانند، با انگیزه تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود پیگیری کردند و با حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی جوانان بار دیگر شانس خود را برای ملی پوش شدن در این رده سنی آزمایش کردند. در پایان این مسابقات تنها چند نفری از آنها از جمله مهدی ویسی و عرفان الهی در کشتی آزاد و امیررضا ده بزرگی در کشتی فرنگی عملکرد خوبی داشتند و با قهرمانی در انتخابی تیم ملی خود را به تیم ملی جوانان نیز تحمیل کردند.

رحمان عموزاد از مدعیان اصلی در رده سنی بزرگسالان و سهیل یوسفی قهرمانی نوجوانان جهان و سالار حبیبی در انتخابی تیم ملی جوانان جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاوردند. از مابقی ملی پوشان نوجوان  سال ۹۸ خبری در این مسابقا  نبود. اگرچه گفته می‌شود مربیان تیم های ملی آزاد وفرنگی نوجوانان در مجارستان به دلایل مختلف کار سخت و دشواری در پیش خواهند داشت که بی شک شامل دیگر تیمهای مدعی هم خواهد شد. اما کشتی گیران کشورمان همواره نشان داده‌اند مرد روزهای سخت هستند و با قابلیتها و توانایی هایی که از آنها سراغ داریم می توانند روند قهرمانی های خود را به عنوان یکی از قطب های جهان کشتی ادامه داده و در این مسابقات نیز خوش بدرخشند و بار دیگر بر روی سکوی قهرمانی جهان قرار گیرند.

ترکیب تیم های اعزامی به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۴۵ کیلوگرم: حسین احمدی
۴۸ کیلوگرم: علی یحیی پور
۵۱ کیلوگرم: علی خرم دل
۵۵ کیلوگرم: شهداد خسروی
۶۰ کیلوگرم: محمدرضا شاکری
۶۵ کیلوگرم: علی رضایی
۷۱ کیلوگرم: سیدحسن اسماعیل نژاد
۸۰ کیلوگرم: مجید باقری
۹۲ کیلوگرم: ابوالفضل یاراحمدی
۱۱۰ کیلوگرم: امیررضا معصومی
سرمربی: محمد طلایی
مربیان: مسعود واحدی، سعید احمدی، جلال لطیفی، علیرضا شیخ ریحانی
مربی بدنساز: علی صفایی

کشتی فرنگی:

۴۵ کیلوگرم: علی احمدی وفا
۴۸ کیلوگرم: سامان ناصری پور
۵۱ کیلوگرم: ابوالفضل شهرکی نیا
۵۵ کیلوگرم: علی اصغر سام دلیری
۶۰ کیلوگرم: سید مصطفی رضایی
۶۵ کیلوگرم: سعید محمد مهدی میری
۷۱ کیلوگرم: علیرضا عبدولی
۸۰ کیلوگرم: امیررضا آریامقدم
۹۲ کیلنگرم: علی جلالی عبدالوند
۱۱۰ کیلوگرم: امیر پایدار
سرمربی: مسعود هاشم زاده
مربیان: مهدی محمدی، محمد خزایی پول، محمد شیخی، مرتضی محمدی
نماینده فدراسیون: امید نوروزی
سرپرست: نبی دهمرده

بر اساس برنامه این مسابقات، رقابت های اوزان ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم کشتی آزاد روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر، مسابقات اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد، روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه برگزار می شود.

همچین رقابت های اوزان ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای یک و دو مردادماه و مسابقات اوزان ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم کشتی فرنگی نیز روزهای ۲ و ۳ مردادماه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *