خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

چرا ممکن است ستاره‌ها قید جام تختی در زنجان را بزنند؟

فن کشتی آزاد - کشتی آزاد- فن کشتی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

29 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۲:۳۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی روزهای ۳ و ۴ خردادماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود و فدراسیون کشتی لیست نفرات دارای مجوز حضور در این مسابقات را اعلام کرده که می‌توان در آن اسامی یک‌ دوجین ستاره را دید.

تقریبا می‌توان گفت به جز ملی‌پوشان المپیکی و نفراتی مانند کامران قاسم‌پور‌ که‌ احتمال المپیکی شدنش هست، بقیه موجودیت کشتی آزاد ایران باید در جام تختی به روی تشک بروند اما حالا در فاصله یک هفته تا این مسابقات، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تمایل ستاره‌های مختلف برای حضور در این رقابت‌ها شنیده می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری تسنیم نیز در خبری از غیبت احتمالی نفراتی مانند مجتبی گلیج، رضا اطری و حسین ابوذری سخن گفته و مطمئنا در روزهای آینده نیز نفرات بیش‌تری به لیست غایبان این رقابت‌ها اضافه می‌شوند. از طرفی به کشتی‌گیران سرشناسی مانند سجاد غلامی نیز سهمیه‌ای داده نشده که خود جای سوال است.
نکته اصلی این جاست که جام‌ تختی در چرخه انتخابی امسال جایی ندارد و از آنجایی که ترکیب المپیکی‌ها نیز مشخص شده، کم‌تر کشتی‌گیری میل به حضور در این مسابقات دارد.

نگاهی منطقی به این موضوع نشان می‌دهد کشتی گیران حق دارند در رقابتی که در پایان فصل مسابقات داخلی برگزار می‌شود شرکت نکنند چرا که در مسیر چرخه تاثیری ندارد و همین می‌تواند بار دیگر منجر به برگزاری یک رقابت بی‌کیفیت تحت نام جام تختی شود.‌ در چنین شرایطی فدراسیون کشتی و کادر فنی می‌توانستند با مدیریت بهتر،‌ همچنان تنور این جام را گرم نگه دارند.

در واقع می‌شد فدراسیون به نفرات برتر این رقابت‌ها امتیازی ویژه مانند اعزام به یک تورنمنت یا معافیت از برخی مراحل چرخه در سال آینده را بدهد تا به این ترتیب کشتی‌گیران پرشمار در اوزان مختلف ترغیب می‌شدند اما با این شرایط ممکن است جام تختی در زنجان غایبان بزرگ زیادی داشته باشد که باید دید در نهایت کدام ستاره‌ها در این مسابقات به روی تشک خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *