خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کسب سهمیه‌ های باقی مانده و قهرمانی آسیا، اهداف اصلی کشتی در شروع سال جدید

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد- گزینشی المپیک- رحمان عموزاد- حسن یزدانی-قهرمانی آسیا
نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

15 فروردین 1400


ساعت :

۱۹:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کشتی در حالی سال ۱۴۰۰ را آغاز کرده است که سال کم کاری را پشت سر گذاشت. امسال اما سال پرکاری خصوصا در اولین ماه سال ۱۴۰۰ در پیش رو کشتی خواهد بود.


خانه کشتی– درفروردین ماه که نیمی از روزهای بهاری آن را سپری کرده ایم، فدراسیون کشتی جدا از اعزام تیم های منتخب بزرگسالان در چندین مسابقه بین المللی‌، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان را نیز طی این هفته برگزار خواهد کرد.

با این حال مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا درقزاقستان، جام نیکولاپترف و دانکلوف بلغارستان‌، مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان از جمله مسابقاتی است که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

مسابقات گزینشی المپیک

اما در این بین مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو از اهمیت بسیار‌ بالایی برای فدراسیون کشتی برخوردار است. یکی دو هفته گذشته مسابقات گزینشی المپیک در قاره اروپا برگزار شد و گروهی دیگر از کشتی گیران اروپایی سهمیه المپیک را بدست آوردند. رقابت های گزینشی قاره آمریکا نیز قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار شد و حالا آسیایی ها در شهر آلماتی کشور قزاقستان باید برای کسب سهمیه باقی مانده خود به میدان بروند. این مسابقات ۲۰ الی ۲۲ ماه جاری در دو رشته آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد. کشتی کشورمان در این مسابقات در کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و در کشتی فرنگی نیز در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم بایستی به دنبال کسب سهمیه باشد. به همین منظور کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی برای کسب سهمیه باقی مانده در کشتی آزاد امیر محمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان و در کشتی فرنگی نیز محمدرضا گرایی، حسین نوری و محمد هادی ساروی را انتخاب نمودند تا در قزاقستان به میدان بروند. گرچه نمایندگان کشورمان در گزینشی آسیا کار سختی در پیش خواهند داشت، اما این توان را دارندبا کسب شش سهمیه باقی مانده کشتی آزاد و فرنگی کار را در قزاقستان تمام کنند تا کار به مسابقات سخت تر و نهایی گزینشی مشترک که قرار است ماه آینده در کشور بلغارستان برگزار شود کشیده نشود.

طبق آمار و ارقام در میان کشورهای آسیایی در کشتی آزاد و در وزن ۶۵ کیلوگرم تنها کشورهای قزاقستان، هند، مغولستان و ژاپن و در وزن ۷۴ کیلوگرم کشورهای قزاقستان و ژاپن دارای سهمیه المپیک هستند. در وزن ۹۷ کیلوگرم هیچ یک از آسیایی‌ها سهمیه المپیک را در مسابقات جهانی کسب نکردند و در کشتی فرنگی نیز  آسیایی ها در دو وزن ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم فاقد سهمیه المپیک هستند و در وزن ۸۷ کیلوگرم تنها کشورهای قرقیزستان و ازبکستان به سهمیه المپیک دست یافته اند.

به نظر می‌رسد فرنگی‌کاران کشورمان نسبت به آزادکاران کار راحت تری برای کسب سهمیه المپیک در قزاقستان پیش رو خواهند داشت. اما همانطور که اشاره کردیم مردان کشتی کشورمان همواره مردان روزهای سخت بوده و هستند و می‌توانند کار را در قزاقستان تمام کنند تا با ۶ سهمیه کامل در کشتی آزاد و کشتی فرنگی پای به میدان  المپیک ۲۰۲۱ توکیو بگذارند.

مسابقات قهرمانی آسیا

یکی دیگر از برنامه‌های فدراسیون کشتی حضور در بیست و نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا است که قرار است به میزبانی کشور قزاقستان درشهر آلماتی پس از مسابقات گزینشی طی روزهای ۲۳ تا ۲۸ ماه جاری برگزار شود.

جام دانکلوف و نیکولا پتروف

حضور در مسابقات جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان از دیگر برنامه‌های فدراسیون کشتی است که قرار است اواخر هفته جاری تعدادی از کشتی گیران منتخب کشورمان به این مسابقات اعزام شوند. جام های دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان قرار است طی روزهای ۱۹ الی ۲۲ ماه جاری در کشور بلغارستان برگزار شود. در این دوره از مسابقات ترکیب تیم های منتخب کشورمان را جمال عبادی، حمیدرضا زرین پیکر، مجتبی گلیج و امین طاهری در اوزان ۷۴، ۷۹، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و در کشتی فرنگی پویا ناصرپور، آرمین محب ثابت، علی ارسلان و مهدی فلاح در اوزان ۶۰، ۶۳، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم تشکیل خواهند داد.

مسابقات انتخابی تیم های ملی نوجوانان و جوانان

از دیگر برنامه های فدراسیون کشتی که قرار است در این ماه و قبل از ماه مبارک رمضان عملیاتی شود، رقابت‌های انتخابی تیم ‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان جهت شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی  است. مسابقاتی که قرار است طی روزهای ۱۵ الی ۲۳ ماه جاری در استان های کردستان، تهران و مازندران برگزار شود. طبق برنامه فدراسیون کشتی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان از فردا یکشنبه پانزدهم بمدت دو روز به میزبانی کردستان و مسابقات کشتی آزاد نوجوانان نیز طی روزهای ۱۷ الی ۱۹ هفته جاری در شهر رامسر برگزار خواهد شد. مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان نیز ۱۹ الی ۲۱ و کشتی آزاد جوانان نیز روز ۲۱ الی ۲۳ به میزبانی سنندج و تهران برگزار خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد میزبانی ها به خاطر سیر صعودی ویروس کرونا با تغییراتی همراه باشد.

یک دیدگاه برای “کسب سهمیه‌ های باقی مانده و قهرمانی آسیا، اهداف اصلی کشتی در شروع سال جدید
  1. Jack گفت:

    Ba in entekhaiayee ke USA va Russia anjem ma didim. Iran hata too vazneh Yazdaniam medal nemigireh.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *