خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی روسیه؛ غیبت عبدالرشید سعدالله‌اف و شامیل شریپف

عبدالرشید سعدالله اف-تمرینات تیم ملی روسیه- جام جهانی صربستان
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

22 اسفند 1399


ساعت :

۲:۱۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با اجازه جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه دو کشتی‌گیر از حضور در مسابقات انتخابی المپیک این کشور معاف شده‌اند.


خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه ۲۰۲۱ که حکم رقابت‌های انتخابی المپیک این کشور را نیز دارد، در حالی از روز پنج‌شنبه در شهر اولان اوده ایالت بوریاتیا روسیه آغاز شده که مشهورترین کشتی‌گیر آزادکار روس در این مسابقات حضور ندارد.

عبدالرشید سعدالله‌اف قهرمان ۵ دوره جهان و المپیک با تصمیم جامبولات تدیف سرمربی کشتی آزاد روسیه از حضور در مسابقات انتخابی معاف شده و حضور وی در مسابقات المپیک توکیو از اکنون قطعی به نظر می‌رسد. بر اساس اعلام تدیف قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشوری روسیه در ماه آینده در مسابقه‌ای درون اردویی به مصاف سعدالله‌اف می‌رود تا تکلیف نماینده این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ مشخص شود. اما ظاهرا نتیجه این کشتی درون اردویی خللی در تصمیم اولیه تدیف برای حضور تانک روس ها در المپیک توکیو ایجاد نخواهد کرد.

کشتی‌گیر دیگری که از حضور در مسابقات انتخابی معاف شده شامیل شریپوف در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است. روسیه از ۶ وزن کشتی آزاد تنها در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک ندارد و شریپوف قرار است هفته آینده در مسابقات گزینشی المپیک قاره اروپا در مجارستان به رقابت بپردازد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۶ نیز عبدالرشید سعدالله‌اف با تصمیم جامبولات تدیف در مسابقات قهرمانی کشور روسیه شرکت نکرد و بدون شرکت در رقابت‌های انتخابی به عنوان نماینده کشتی روسیه در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برگزیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *