خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گزارش ویژه اتحادیه جهانی از دوئل قاسمپور و کاکس؛ نبرد در اوج احترام

کامران قاسمپور - جی دن کاکس
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

27 شهریور 1401


ساعت :

۱۰:۳۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی ویژه به بررسی کشتی کامران قاسمپور و کاکس پرداخته است.


اختصاصی خانه کشتی- شب گذشته و در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، در نبردی سنگین کامران قاسمپور موفق شد ۲ بر صفر جی دن کاکس را شکست داده و قهرمان جهان شود.

پس از این مسابقه، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی ویژه به تمجید از دو کشتی گیر پرداخت و نوشت:

زخمی که بر چشم راست کامران قاسم پور خودنمایی می کرد، گواه شدت نبرد بود و مدال طلای دور گردن او، تا همیشه یادآور و نتیجه یک عملکرد بی باک خواهد بود.
پس از آنکه تیم کشتی فرنگی ایران، بدون طلا صربستان را ترک کرد، و بعد از آنکه قاسم پور شاهد باخت دو هموطن خود در کشتی آزاد مقابل آمریکا بود، عزم خود را جزم کرد تا این طلسم را بشکند.

او که به دنبال بازگرداندن غرور کشورش بود، در حالی که در اخطار سی ثانیه را برای فعالیت بیشتر گرفته بود، دو امتیاز حساس را در سه دقیقه نخست گرفت و برای تکرار پیروزی خود در نیمه نهایی سال گذشته مقابل کاکس، تا پایان این امتیاز را حفظ کرد.

قاسم پور که قهرمانی دو دوره امیدهای جهان و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، اولین طلای جهان خود را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

او پس از قهرمانی شب گذشته گفت:

امیدوارم این موضوع روحیه مردم ایران را که چند روزی است که از زمان شروع مسابقات در انتظار مدال طلا هستند، بالا برده باشد.

در حالی که سه دقیقه دوم کشتی امتیازی نداشت، اما کم کاری هم در آن دیده نشد بلکه درگیری های هیجان انگیز و ضربه های قاسم پور نشان از شور و حرارت دو جنگجو داشت.

قاسم پور گفت:

حریف من حریف بسیار تکنیکی و باهوشی است. من حتی یک امتیاز مقابل او از دست ندادم چون که از دست دادن امتیاز، می توانست من را در خطر از دست دادن طلا قرار دهد. خوشحالم که آمادگی من برای این مسابقه باعث شد تا مدال طلا را کسب کنم.

در دقیقه پایانی، قاسم پور که زیر خیمه کاکس بود، بعد از یک تلاش عمیق، به پای کاکس چسبیده بود. کاکس بالای سر ستاره ایرانی زانو زد و قصد داشت پای او را بالا بکشد که داور به دلیل حرکت خطرناک، مسابقه را متوقف کرد و پس از آن کاکس با یک حرکت اعتراضی به وسط تشک آمد و ناامیدی و خشم خود را نشان داد.

کاکس گفت:

من فقط می خواستم حملات زیادی را انجام دهم. من برای به دست آوردنامتیاز به او فشار می آوردم. این احتمالاً بیشترین کاری است که بدون کسب هیچ امتیازی انجام داده ام، که گواهی بر توانایی کشتی او و بهره هوشی او است.

پس از پایان این مسابقه فشرده، اتفاق بدی بین این دو رخ نداد و احترام خود را به یکدیگر نشان دادند. کاکس حتی زمانی که مربی ایرانی برای دست دادن رفت، او در آغوش گرفت.

کاکس گفت:

ما هر دو از این نبرد شش دقیقه ای لذت بردیم، برای رسیدن به چیزی که می خواستیم، یعنی مدال طلا، فشار آوردیم و امروز او به برتری رسید. اما بین ما احترام متقابل زیادی وجود دارد.

برای کاکس، این اولین باری بود که یک قهرمانی جهان را با نقره به پایان رساند. او در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به طلا رسیده بود و در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ به برنز. او همچنین یک برنز المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم را هم دارد.

او گفت:

این اولین مدال نقره من است.از دست دادن امتیاز برای گرفتن نقره بد است. اما برای رسیدن به اینجا و انجام این کار، تلاش کردم و از هیچ چیز پشیمان نیستم.

آیا سومین درگیری این دو باز هم رخ خواهد داد؟ کاکس ۲۷ ساله وسوسه شده است، اما در حال حاضر و طبق گفته خودش، باید در وزن ۹۷ کیلوگرم که وزنی المپیکی است ادامه دهد.

کاکس گفت:

نود و هفت کیلوگرم از امروز شروع می شود. وسوسه ای در من وجود دارد که مدام به من می گوید برای نبرد دوباره با قاسم پور برگرد. یک سال دیگر. یک سال دیگر. هر چه سال ها می گذرد، فکر می کنم برای من بهتر است که به وزن ۹۷ کیلوگرم بروم

15 دیدگاه برای “گزارش ویژه اتحادیه جهانی از دوئل قاسمپور و کاکس؛ نبرد در اوج احترام
  1. بهنام گفت:

    حدود یکسال از اولین کشتی کامران و کاکس میگذره و حدود چند ماه هم از کشتی دومشون میگذره ولی من هنوز رو گوشیم فیلمشون رو هر چند روز یکبار میبینم و هربار حس میکنم همین الان دارن کشتی میگیرن و جوگیر میشم🙈…حرکت آخر کاکس مرام پهلوونی رو نشون داد و خودشو تو دل کل مردم ایران جا داد…من که به شخصه خیییییلیییییی دوسش دارم بعد از اون حرکتش و معذرت خواهی از کامران…به امید موفقیت هر دو پهلوان

  2. nastarannargesi گفت:

    دم ایران و شیر مردان ایرانی گرم😍

  3. رضا فلاح اتانی گفت:

    خخخخخخخخخخخ😆

  4. ناشناس گفت:

    آموزشی برای بعضی تیم های فوتبال که فحاشی وتوهین به تیم مقابل در دستور کار آنهاست، کمی انسان باشیم.

  5. Ali گفت:

    کاکس حرکت آخر پهلوانی را زد واقعا پهلوانه درود ب کاکس جوانمرد امریکایی

  6. فرزان گفت:

    درود بر شما پهلوانان درود برکاکس با این همه منش پهلوانی که داشت زیباترین و ماندنی ترین مبارزه کشتی بین این دو پهلوان انجام شد مردانه و پهلوانانه کشتی گرفتند رفتار کاکس با اینکه بازنده بود مردانه و با خصلت پهلوانی بود برای هر دو پهلوان وقهرمان آرزوی سلامتی دارم

  7. M. E گفت:

    ماشالا

    اما خیلی جالبه
    کمکم آمریکایی ها تو اخلاق اسلامی از ما که ادعاشون داریم جلو زدن

  8. مرتضی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت تمامی پهلوانان ایران زمین
    انصافا از حرکات و منش کاکس لذت بردم و این است مرام پهلوانان و مردانگی
    مدال جایی دارد مرام و پهلوانی هم جای خود را دارد
    تبریک به هر دو پهلوان ارزوی موفقیت و کامیابی برای هر دو پهلوان دارم با تشکر

  9. حسن طلوعی گفت:

    شیرِ مآدر نآن پدر حلآلت دلآور…..

  10. M گفت:

    باسلام و خسته نباشید به تمام کشتی گیران و مربیان .به نظر من بهتر است وزن کامران و حسن یزدانی عوض شود چراکه کامران در ۸۶ براحتی تیلور را شکست میدهد و در المپیک هم نتیجه میگیرد و حسن هم شانس خود را در ۹۲امتحان کند چرا که کاکس به ۹۷ کوچ کرده

  11. بهرام گفت:

    تبریک به تمام ملت ایران
    درود و صد درود بر غیرت دلاور مرد کشتی ایران ژنرال کامران قاسمپور
    دل مردم ایران زمین شاد کردی
    انشالله خداوند همیشه دلت را شاد کند

  12. رضا گفت:

    آقای کاکس تو نشان دادی پهلوانی مهمتر از قهرمانی
    کار تو ما را بسیار خوشحال کرد
    موفق باشی
    برادر قاسم پور کاش دیگران هم مثل تو کشتی می گرفتند
    خدا قوت پهلوان

  13. امیر مجید گفت:

    کاکس نشون داد که یه پهلوان واقعیه و اصلا مدال مهم نیست انسانیت براش مهم تره بیشتر از طلا کامران عزیز منش پهلوانی کاکس منو خوشحال کرد برای هر دو آرزوی موفقیت دارم

  14. رضا گفت:

    درود بر شرف کامران قاسپور
    نشان داد که کشتی ایرانی یعنی به پا رسیدن یعنی خاک کردن حریف
    لذت بردم از این برد و همه ایرانی ها
    دمت گرم شیر پسر مازنی

  15. داود گفت:

    بسیار دوست داشتنی
    اقای کاکس با اینکه باخته بود با خوشرویی و احترام به قاسم پور تبریک گفت و حتی در صحنه ای به خاطر زخم روی صورت قهرمان ما ابراز تاسف کرد
    به این میگویند مردانگی و پهلوانی
    مدال جایی دارد و شخصیت جایگاهی بالاتر
    تبریک به هر دو که بسیار با شخصیت بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *