خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

آرش یوشیدا به قاسمپور رسید؛ دوئل تمام ایرانی در وزن ۹۲ کیلوگرم؟

آرش یوشیدا
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

26 تیر 1402


ساعت :

۱۴:۳۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کشتی گیر دو رگه ایرانی- ژاپنی ملی پوش سامورایی ها در مسابقات جهانی شد.


اختصاصی خانه کشتی– صبح امروز رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی ژاپن در اوزان غیر المپیکی برگزار شد که در کشتی آزاد، آرش یوشیدا موفق به کسب قهرمانی در وزن ۹۲ کیلوگرم شد.

بیشتر بخوانید: 

پیشنهاد گلر تیم ملی؛ حسن یزدانی می‌تواند دروازه بان خوبی شود!(عکس)

این کشتی گیر ایرانی- ژاپنی که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شده بود مدال طلا را کسب کند، در مرحله دوم انتخابی ژاپن هم به مقام نخست رسید.

بر اساس قانون انتخابی ژاپن، کشتی گیران دو مرحله در جام های امپراطور و میجی کشتی می گیرند که اگر کشتی گیری در هر دو مرحله پیروز شود، ملی پوش خواهد بود و در غیر این صورت، برنده مرحله اول با برنده مرحله دوم مصاف می کند تا ملی پوش نهایی هر وزن مشخص شود.

از طرفی شرایط در اوزان غیر المپیکی به شکلی است که معمولا نفر دوم انتخابی وزن المپیکی، اگر بخواهد می تواند با نفر اول وزن غیر المپیکی کشتی بگیرد و این امتیازی است که به نفرات اوزان المپیکی داده شده؛ بر اساس این قانون هم صبح امروز آرش یوشیدا در وزن ۹۲ کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده ژاپن، به مصاف یودای تاکاهاشی رفت و با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل این رقیب مسافر صربستان شد.

گفتنی است تاکاهاشی پیش از این کشتی گیر وزن ۷۹ کیلوگرم بود که در مرحله اول انتخابی (امپراطور کاپ)، در وزن ۸۶ کیلوگرم دوم شد و به همین دلیل هم امتیاز حضور در انتخابی وزن غیرالمپیکی را داشت که نهایتا مغلوب یوشیدا شد.

حالا با این شرایط احتمال کشتی گرفتن یوشیدا با قاسمپور در مسابقات جهانی صربستان وجود دارد و باید دید در بلگراد یک نبرد جذاب تمام ایرانی بین کامران از ایران و آرش ایرانی- ژاپنی شکل می گیرد یا نه.

6 دیدگاه برای “آرش یوشیدا به قاسمپور رسید؛ دوئل تمام ایرانی در وزن ۹۲ کیلوگرم؟
  1. یوشیدا گفت:

    ژاپنی ها همیشه تو جهانی همه را غافل‌گیر می‌کنند
    این آرش هم یکی از اوناس

    ژاپن اوشاخلاری
    بماند به یادگار

  2. مصطفی موذن شوشتر گفت:

    وقتیکه کامران در اوج آمادگی باشه، که طبیعتا برای مسابقات جهانی در اوج هست، حتی اسنایدر و سعدلایف ۹۷ کیلویی هم نمیتونن روبروش کاری بکنن. کشتی گیران وزن ۹۲ کیلو که دیگه برای کامران مثل مورچه هستن. یادتون نره که کامران دو سال پیاپی در قهرمانی جهان، غولی به نام کاکس رو شکست داد. مبارزه با یوشیدا که دیگه واسه کامران دست گرمیه

  3. بی اعصاب گفت:

    ب زودی شاهد آرش کتلت و حذف از مجازی توسط دلاور کامران قاسمپور

  4. رحمانی گفت:

    به زودی آرش کتلت و حذف از مجازی توسط دلاور کامران قاسمپور

  5. بهداد گفت:

    ارش جوان و آینده دار امیدوارم تاریخ کشتی در آینده برای خودش رقم بزنه و مانند نابغه ها ماندگار شود
    کامران پهلوان بزرگی هست اما سنی ازش گذشته شکست آرش از کامران دلیلی نمیشه چون کامران با تجربه باید شکست بده اما آرش بی شک آینده کشتی در دستان اوست

  6. محمد گلادیاتور گفت:

    یوشیدا همون مرحله اول حذف میشه،کشتی گرفتن با قاسمپور پیشکش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *