خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

آغاز اردوی روس‌ها برای حضور در صربستان؛ تدیف: به حضور در مسابقات جهانی امیدواریم

عبدالرشید سعداله یف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

6 تیر 1401


ساعت :

۱۵:۵۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه ابراز امیدواری کرد که این تیم بتواند در مسابقات جهانی شرکت کند.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه، طی روزهای گذشته در شهر قیزیل برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

پس از پایان این مسابقات، زامبولات تدیف، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت:

اولین بار است در قیزیل هستم و شهر زیبایی است. برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اینجا، دستاورد بزرگی است. هر چند مشکلات زیادی وجود داشت، اما همه چیز سازماندهی شده بود و کارهای با ارزشی انجام شد. خود مسابقات قهرمانی در سطح بالایی برگزار شد، بدون افراط و تفریط، همه چیز مشخص بود.

او درباره شیوه متفاوت برگزاری مسابقات قهرمانی بر روی پنج تشک، گفت:

 هرکس در این مورد نظر خود را دارد، اما من موافقم که مسابقات قهرمانی طبق قوانین بین المللی یعنی روی سه تشک برگزار شود. اینگونه هم برای تماشاگران و هم برای ورزشکاران موثرتر است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه درباره اینکه از بین طلایی‌های المپیک فقط زائور اوگوئف در این مسابقات روی تشک رفت، گفت:

خیلی خوب است که بچه ها کم کم دارند به آمادگی می‌رسند. اوگوئف البته با فرم مطلوب خود فاصله دارد، او هنوز باید کار کند و آماده شود، اگرچه این برای یک پیروزی دیگر کافی بود. البته ناچین مونگوش، که توسط مردم محلی به تشویق می‌شد به خوبی مبارزه کرد، اما اوگوئف برای او حریفی سخت بود. بله، از قهرمانان المپیک فقط اوگوئف کشتی گرفت. زائوربک سیداکوف مصدوم شد و عبدالرشید سعداله‌یف هم من را در جریان روندش قرار داد.

تدیف درباره عملکرد نایفونوف و رشیدف هم عنوان کرد:

آرتور خوب جنگید، مشخص است که در شرایط خوبی قرار دارد. گادژیموراد هنوز کمی از فرم خارج شده است، او یک سال تمام در جایی کشتی نگرفته و به همین دلیل اشتباه کرد. اگر او حداقل یک بار دیگر قبل از مسابقات قهرمانی روسیه مسابقه می‌داد، اوضاع فرق می کرد. اما مهمترین چیز نگرش است، هنوز زمان برای رسیدن وجود دارد. امروز باید از هر فرصتی استفاده کرد.

او درباره محرومیت روس‌ها از حضور در مسابقات مختلف اظهار کرد:

فعلاً ورزشکاران ما محرومیت موقت دارند و امکان حضور در همه مسابقات برای ما وجود ندارد. متأسفانه خیلی چیزها به ما بستگی ندارد اما امیدواریم در مسابقات جهانی شرکت کنیم. می بینیم که چگونه نمایندگان فدراسیون های بین المللی دیگر در رشته های مختلف ورزشی به تقویم بین المللی باز می گردند و امیدواریم روزی دور نباشد که اتحادیه جهانی کشتی نیز در نیمه راه با ما دیدار کند.

سرمربی تیم ملی روسیه درباره شرایط اردویی شاگردانش گفت:

یک هفته دیگر در سوچی تمرینات را آغاز خواهیم کرد، یک اردوی تمرینی دو هفته ای برگزار می شود و در پایان جولای یک اردوی تمرینی سه هفته ای را در کیسلوودسک آغاز خواهیم کرد. همچنان امیدواریم در ماه سپتامبر در بلگراد (صربستان) در مسابقات جهانی شرکت کنیم و شروع بعدی کشتی گیران ما در ۲۰ آگوست در کازان خواهد بود.

 


*قهرمانی اوگوئف و نایفونوف، مصدومیت رشیداف و غیبت سعدالله اف در قهرمانی روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *