خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

احترام نظامی امین طاهری به علیرضا رضایی: سلطان تویی، فقط خودت

طاهری ، رضایی ، مجتبی شورمیج
نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

16 آبان 1399


ساعت :

۱۲:۳۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

امین طاهری در انتخابی تیم ملی دست به کار بزرگی زد و برخلاف تصور همگان به عنوان قهرمانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم دست پیدا کرد.


خانه کشتی – یکی از شگفتی های مسابقات انتخابی تیم ملی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد رقم خورد. جایی که امین طاهری دست به کار بزرگی زد و بالاتر از سایر مدعیان به مقام نخست این وزن دست یافت.

طاهری حتی تا چند روز مانده به مسابقات انتخابی جواز حضور در این رقابت ها را نداشت و امیرحسین زارع و پرویز هادی شانس نخست ملی پوش شدن در سنگین وزن محسوب می شدند. اما طاهری پس از کش و قوس های فراوان توانست جواز حضور در این پیکارها را کسب کند. و از نحوه کشتی هایش مشهود بود که کاملا با برنامه و استراتژی پا به مسابقات انتخابی گذاشته است. 

شاگرد خلف علیرضا رضایی در دور اول در یک کشتی تماشایی پرویز هادی را از پیش رو برداشت و انتقام باخت در لحظات پایانی در جام تختی را از این کشتی گیر گرفت. او در دور دوم به دلیل حاضر نشدن یدالله محبی برنده معرفی شد تا حریف امیرحسین زارع در فینال باشد. 

اما در فینال در حالی که همگان منتظر پیروزی امیرحسین زارع بودند، طاهری با بستن کتف هایش و اتخاذ تاکتیک مناسب به نوعی زارع را فلج کرد و توانست بر او فائق آید. با درخواست کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، کار به برگزاری فینال دوم بین این دو کشتی گیر کشید. جایی که زارع توانست باخت اولش را جبران کند. اما طاهری در فینال سوم با هوشمندی و زیرکی از اشتباه زارع نهایت بهره را برد و روی زیرگیری او کنده اش را تاباند تا دستش به عنوان نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بالا رود. در پایان این کشتی زارع پهلوانی کرد و حریفش را با دست زدن تحسین کرد و به او تبریک گفت. 

اما نکته جالب توجه ادای احترام امین طاهری به علیرضا رضایی بود که در سالن حضور داشت و او را هدایت می کرد. طاهری پس از غلبه بر زارع رو به رضایی کرد و فریاد زد:

سلطان تویی، فقط خودت

و با احترام نظامی قدردان زحماتش شد. 

علیرضا رضایی و امین طاهری با یکدیگر رابطه خویشاوندی نیز دارند و رضایی داماد شاگردش است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *