خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

احسان امینی: کشتی‌گیران کرمانشاه شیر ناکرده جنگ هستند؛ هنوز هم هیچکس سراغم‌ را نگرفته

احسان امینی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

28 مرداد 1401


ساعت :

۱۶:۱۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مربی‌ تیم ملی کشتی آزاد معتقد است که کشتی کرمانشاه حال و روز خوبی ندارد.


اختصاصی خانه کشتی– در تاریخ کشتی ایران، کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های این ورزش در کشور بوده اما در سال‌های اخیر درخشش چندانی نداشته. عملکرد کشتی در دیار شیرین و فرهاد در سال‌های اخیر تنها به چند قهرمان محدود شده و ستاره جدیدی رشد نکرده تا حالا هم خیلی‌ها ظهور سبحان‌ یاری را مدیون عملکرد خودشان بدانند.

احسان امینی، مربی تیم ملی کشتی آزاد یکی‌ از افرادی است که در کشتی قابلیت‌های زیادی داشت اما به حق خودش نرسید.‌ او در گفت‌وگو با خانه کشتی به بررسی شرایط کشتی کرمانشاه پرداخت.

احسان امینی مربی کرمانشاهی تیم ملی درباره شرایط کشتی این استان و مشکلات موجود، گفت:

وضعیت کشتی کرمانشاه نیازی به توصیف ندارد، الان با نگاهی ساده می‌توان بررسی کرد که در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، در آزاد و فرنگی ما چه جایگاهی داریم و چقدر وضعیت نامناسب است.

او ادامه داد:

آقای حسن محبی برای من قابل احترام هستند و در زمان کشتی به من کمک کرده‌اند اما ایشان گلایه کرده که امینی می‌گوید کشتی گیران ما فقط تا بیستون هستند و بعد از آن موفق نمی‌شوند، اما مگر غیر از این است؟

امینی تشریح کرد:

کشتی‌گیران کرمانشاه مانند شیر ناکرده جنگ و شمشیر در غلاف هستند.‌ آن‌ها به هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای اعزام نمی‌شوند و سالی یکبار به مسابقات استانی و کشوری می‌روند، پس مشخص است که در این شرایط موفق نمی‌شوند و دوباره به خانه می‌روند تا سال بعد که مسابقات کشوری از راه برسد.

قهرمان اسبق آسیا افزود:

شما ببینید استان‌هایی مانند مازندران چگونه خودشان تورنمنت های مختلف هاشمی نژاد و… را برگزار می‌کنند، رقابت‌های چند جانبه دارند و کشتی گیرانشان در کوران مسابقات هستند اما ما سال‌هاست که حضور بچه‌هایمان فقط به استانی و کشوری محدود شده.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد:

من شش سال در کشتی کرمانشاه نبودم اما یک‌نفر سراغ من را نگرفت، نه تنها من که خیلی دیگر از قهرمانان این دیار، وقتی کسی سراغی نمی‌گیرد که نمی‌توان خودسرانه کار کرد، الان هم من با کمک آقای دبیر و درستکار مربی شده‌ام اما هیچ کس در شهر خودم سراغی از من نگرفته و نمی‌گیرد، در حالی که باید از این قهرمانان استان استفاده و دعوت کرد.

امینی درباره حضور تیم کرمانشاه در لیگ دسته یک هم گفت:

هرجا نقدی باشد باید آن‌را گفت و هرجا هم کار خوبی صورت می‌گیرد، باید آن را تحسین کرد. یکی از کارهای خوبی که به همت اسپانسر امسال انجام شد، حضور تیم کرمانشاه در لیگ دسته یک بود که دیدیم در هفته‌های نخست عملکرد خوبی نداشتند اما بعد از چند هفته که در کوران مسابقات بودند، توانستند خودی نشان بدهند.‌ اما این موضوع باید ادامه داشته باشد نه اینکه مانند یک جرقه و شهاب زودگذر باشد و سال بعد کسی به سراغ آن نرود.

ملی‌پوش اسبق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد:

در کشتی کرمانشاه استعدادهای زیادی هستند اما کسی سراغی از آن‌ها نمی‌گیرد، فرزاد کولیوند کسی بود که دو بار حسن‌ یزدانی را شکست داد اما الان کجاست؟ ما تا امسال به تیم بزرگسالان خود تکیه می‌کردیم که این نسل هم رو‌ به پایان است، آیا بعد از این نسل کسی را داریم که بتواند سرآمد باشد؟

او درباره نمایندگان کرمانشاه در تیم ملی هم گفت:

ما در هر رده در آزاد و فرنگی، نزدیک به ۴۰ نفر را به اردو دعوت می‌کنیم اما از نوجوانان تا بزرگسالان، تنها سبحان یاری نماینده کرمانشاه است که این، خود گویای همه چیز است.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری چند دوره مربیگری در استان، افزود:

چندی پیش به همت دکتر کامبیز مرادی، یک تیم شامل قهرمانان و مربیان کشتی تشکیل شد که به شهرهای مختلف سر می‌زدند و کلاس‌های مربیگری برگزار می‌کردند اما آقای مرادی هم به یکباره کار را ول کرد اما هیچ‌کس نپرسید‌‌ چرا رفت در حالی که سرشار از انگیزه بود؟

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:

ما اگر می‌خواهیم سرمایه‌هایمان را حفظ کنیم، آیا بعد از جام تختی سراغی از بهمن تیموری یا خیرالله قهرمانی و دیگر نماینده‌هایمان گرفته‌ایم؟ آیا از روند مصدومیت و درمان آنها اطلاعی داریم؟ این افراد تا وقتی که کشتی بگیرند سرمایه ما هستند و وقتی هم کشتی نگیرند، باید از پتانسیل آن‌ها در مربی‌گری و دانش افزایی استفاده کرد اما آیا بعد از جام تختی کسی خبری از آن‌ها دارد؟

او‌ در پایان با بیان اینکه تا کنون از طرف هیچ مسئولی حمایت نشده و با تلاش خودش به موفقیت رسیده، گفت:

من از وقتی که کشتی را کنار گذاشتم کسی سراغی از من نگرفت و حالا هم که مربی شده‌ام و با تیم ملی کشتی به رقابت‌های مختلف رفته‌ام، نه تماسی با من داشته‌اند و نه کسی سراغم را گرفته.

برچسب‌ها:
3 دیدگاه برای “احسان امینی: کشتی‌گیران کرمانشاه شیر ناکرده جنگ هستند؛ هنوز هم هیچکس سراغم‌ را نگرفته
  1. ناشناس گفت:

    همش دلیلش مسئولین بیسوادوبی عرضس، من خودم سالها کشتی گرفتم،ولی وقتی اهمیتی بهت نمیدن کشتی گیریا روحیشو از دست میده یا کنارمیکشه

  2. نیکزاد گفت:

    برادران محبی مشتی کرمانشاه را نابود کردن همش شده باند بازی

  3. ناصر گفت:

    من بعنوان یک کرمانشاهی عرض میکنم آقای امینی بسیار منطقی با بیان حقیقت بدرستی بیان کردند. بله سالهاست که کشتی کرمانشاه با پرچم داری آقایان محبی بر خلاف اینکه کشتی گیران مطرح و پر افتخاری بودند متاسفانه بلعکس مربیان و سکانداران خوبی برای کشتی شهرم نبوده اند لذا طی سالها کارنامه منفی و بدی از خودشان در این خصوص بجا گذاشتند و بهتر اینه محترمانه کنار بکشند و جای خودشان را به مربیان با انگیزه و جوان بدهند زیرا وجحه خودشان بیش از این زیر سوال نرود و گذشته خوب را با آینده تاریک عوض نکنند. عسگری محمدیان رئیس هیئت کشتی مازندران را با آقای حسین محبی قیاس کنید همه چی واضح و دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند. وسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *