خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

احمد بذری: فعلا تمرکزم روی بازی‌های کشورهای اسلامی است؛ ترافیک ۹۲ کیلوگرم بالاست

احمد بذری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

29 تیر 1401


ساعت :

۲۱:۲۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان اسبق آسیا و دارنده مدال برنز جوانان جهان، آماده است تا در بازی‌های کشورهای اسلامی یک مدال دیگر را به افتخاراتش اضافه کند.


اختصاصی خانه کشتی– احمد بذری یکی از کشتی‌گیرانی است که در سال‌های اخیر در هر جا به میدان رفته، خوش درخشیده و با مدال برگشته. پسر کشتی بلد‌ اهل مازندران که الفبای کشتی را به خوبی بلد است و از رده‌های پایه تا بزرگسالان، افتخارات زیادی کسب کرده است.

بذری که در سال‌های اخیر با سد حسن یزدانی مواجه شده بود، در یکسال گذشته به وزن غیر المپیکی ۹۲ کیلوگرم صعود کرد و اگر چه در مسابقات قهرمانی کشور و جام تختی، درخشش همیشگی را نداشت، اما در انتخابی بازی‌های کشورهای اسلامی موفق شد ملی‌پوش ایران شود تا خود را برای کسب یک مدال دیگر آماده کند.

بذری درباره روند خود در رده بزرگسالان در سال‌های اخیر گفت:

شرایط در جوانان با بزرگسالان، تفاوت‌های خاص خود را دارد. من بعد از اینکه از جوانان به بزرگسالان آمدم، در سال ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی را داشتیم که قهرمان جهان و المپیک بود که یکی- دو سال در انتخابی‌ با او کشتی گرفتم اما نتوانستم برنده شوم و ایشان به حق خود رسید.

او ادامه داد:

بعد از مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ دهلی، وزنم بالاتر آمده بود که تصمیم گرفتم در ۹۲ کیلوگرم کشتی بگیرم. در قهرمانی کشور در کشتی فینال بحث‌هایی پیش آمد که نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم چون هرچه بود گذشت، در جام تختی هم از قبل برنامه‌ریزی کرده بودم اما نتوانستم نتیجه‌ای که مد نظر بود را بگیرم.

قهرمان اسبق آسیا افزود:

در جام تختی، یک لحظه و روی یک اشتباه، حریف بهره برد و برنده شد. بعد از آن روی نقاط ضعف خود کار کردم و برای انتخابی بازی‌های کشورهای اسلامی آماده بودم که حریف نمیدانم به چه دلیلی به وزن کشی نیامد و خوش‌بختانه موفق شدم نماینده ایران باشم و ان‌شالله بتوانم با بهترین نتیجه برگردم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان، درباره ترافیک مدعیان در وزن ۹۲ کیلوگرم عنوان کرد:

این وزن یکی از شلوغ‌ترین اوزان کشور است و کشتی‌گیری که در کشور در این وزن انتخاب شود، به نظرم می‌تواند مدال جهانی را بگیرد. امسال چرخه خوب و کاملی برگزار شد و همه مدعیان در این چرخه شرکت کردند و در چند مرحله کشتی گرفتند و به نظرم کسانی که شایسته بودند به حق‌‌ خود رسیدند.

او درباره برنامه خود برای تغییر وزن و حضور در یک وزن المپیکی گفت:

حقیقتا برنامه خاصی ندارم و تمرکزم روی بازی‌های کشورهای اسلامی است. وزن طبیعی بدنم طوری است که در این وزن می‌توانم کشتی بگیرم و در خدمت کادر فنی هستم و هر تصمیمی بگیرند اطاعت می‌کنم.

بذری ادامه داد:

فعلا قصد تغییر وزن ندارم اما تا سال آینده باید با مشورتی که با کادرفنی انجام می‌دهم به نتیجه مطلوبی برسم.

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، در پایان گفت:

امیدوارم بتوانم مزد تمرینات و سختی‌هایی که پشت سر گذاشتیم را با یک مدال خوش‌رنگ در بازی‌های اسلامی بگیرم و گوشه‌ای از زحماتم را جبران کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *