خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ادامه رقابت سوادکوهی و نخودی در ۷۹ کیلوگرم؛ این بار چه کسی مسافر جهانی می شود؟

محمد نخودی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 تیر 1402


ساعت :

۱۵:۳۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

دوبنده وزن ۷۹ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد بار دیگر به محمد نخودی یا علی سوادکوهی می رسد.


اختصاصی خانه کشتی– در سال های اخیر نبردی سنتی بر سر دوبنده وزن ۷۹ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، بین علی سوادکوهی و محمد نخودی شکل گرفته و رقابت آن ها میلی متری دنبال شده است.

با این وجود محمد نخودی در دو سال اخیر ملی پوش این وزن بوده که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با شکست مقابل جردون باروز به دو نقره پیاپی رسید.

بر همین اساس هم نخودی می بایست کارش در چرخه انتخابی را از جام تختی آغاز می کرد؛ از طرفی به دلیل عملکرد خوب علی سوادکوهی و درخشش در جام جهانی آمریکا و پیروزی مقابل جردن باروز، کادر فنی او را از حضور در مراحل اولیه چرخه معاف کرده و او هم از جام تختی وارد انتخابی شد.

در این وزن امیرحسین کاووسی در مرحله اول انتخابی به قهرمانی کشور رسید اما در قهرمانی آسیا صاحب مدال برنز شد تا او هم از جام تختی وارد چرخه شود.

در جام تختی علی سوادکوهی موفق شد با برتری مقابل نخودی به قهرمانی برسد تا کلاف این وزن سر در گم تر شود و کار انتخاب نفر اصلی این وزن به مرحله نهایی چرخه کشیده شود.

شرح کامل انتخابی وزن ۷۹کیلوگرم:

در این وزن محمد نخودی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به کسب مدال نقره رقابت های جهانی، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی را بدست آورده است. از سوی با توجه به عملکرد فنی قابل قبول سوادکوهی در جام جهانی، با نظر ویژه کادرفنی و موافقت فدراسیون کشتی، این کشتی گیر از حضور در ۲ مرحله چرخه انتخابی تیم ملی (قهرمان کشور و قهرمانی آسیا) معاف شد و در جام تختی حضور یافت و مقابل نخودی به برتری دست یافت. با توجه مفاد چرخه، ادامه روند انتخاب ملی پوش این وزن به مرحله نهایی (مسابقات بین المللی مجارستان) رسید و نحوه انتخاب ملی پوش این وزن به شرح زیر خواهد بود:

۱- در صورتی‌ که یک کشتی گیر در این مسابقات صاحب هر مدالی شود و کشتی گیر دیگر به مدال نرسد، کشتی گیر مدال آور به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان شناخته خواهد شد.

۲- اگر دو کشتی گیر در این رقابت ها به مصاف هم رفتند، برنده مبارزه به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد معرفی خواهد شد.

۳- اگر دو کشتی‌گیر در یک گروه نباشند و یکی در جایگاه دوم و یکی جایگاه سوم قرار بگیرد، با توجه به اینکه هر دو به یک کشتی گیر باخته‌اند، رقابت انتخابی برگزار و هر کشتی‌گیری که به برتری برسد، به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد معرفی خواهد شد.

۴- اگر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم‌مشترک قرار بگیرند، رقابت انتخابی برگزار و هر کشتی‌گیری که به برتری برسد، به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد معرفی خواهد شد.

۵- در صورتی که دو کشتی گیر مقابل هم قرار نگیرند و شرایط ۴ حالت ذکر شده را نداشته باشند. در این حالت رقابت انتخابی برگزار و هر کشتی‌گیری که به برتری برسد، به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *