خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از تاریخ‌سازی میرزازاده تا حرکت زارع در مسیر بزرگان؛ کدام کشتی گیرها طلای جهان و بازی‌های آسیایی را در یک سال گرفتند؟

امیرحسین زارع
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

24 مهر 1402


ساعت :

۱۲:۳۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

امین میرزازاده و امیرحسین زارع با کسب دو طلای جهان و بازی‌های آسیایی به رکوردی درخشان رسیدند.


اختصاصی خانه کشتی– روزهای پرترافیک کشتی ایران از اواخر شهریورماه آغاز شد و سرانجام با پایان بازی‌های آسیایی هانگژو، به ایستگاه آخر رسید؛ یک ماه سنگین و پرفشار که ابتدا گوش شکسته‌ها از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در مسابقات جهانی بلگراد به روی تشک رفتند و در ادامه از ۱۲ تا ۱۵ مهر عازم بازی‌های آسیایی چین شدند.

در پایان این سه هفته شلوغ، کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی به یک طلا (امیرحسین زارع)، دو نقره (امیرمحمد و حسن یزدانی) و یک برنز (محمد نخودی) رسیدند.
شاگردان درستکار در بازی‌های آسیایی هم موفق به کسب سه طلا ( یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع)، و دو نقره (رحمان عموزاد و مجتبی گلیج) شدند.

در کشتی فرنگی هم تیم ایران در صربستان به یک طلا (امین میرزازاده)، یک نقره (علیرضا مهمدی) و سه برنز (پویا دادمرز، محمدرضا گرایی و هادی ساروی) رسید.
در هانگژو هم فرنگی کاران ایران به دو طلا (هادی ساروی و امین میرزازاده)، دو نقره (امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده) و یک برنز (دانیال سهرابی) رسیدند.

نکته مهم در این افتخار آفرینی‌ها، دو طلای تاریخی سنگین‌وزن‌های ایران بود؛ جایی که امین میرزازاده و امیرحسین زارع موفق شدند هم در مسابقات جهانی و هم بازی‌های آسیایی به قهرمانی برسند.

در کشتی فرنگی، این برای اولین بار بود که چنین اتفاقی رخ داد و امین میرزازاده موفق شد در یک سال و در فاصله‌ای کوتاه، هم به قهرمانی جهان برسد و هم بازی‌های آسیایی.

در کشتی آزاد اما این اتفاق پیش‌تر هم رخ داده بود که یک کشتی گیر در یک سال قهرمان جهان و بازی های آسیایی شود.

عبدالله موحد در سال ۱۹۶۶، ابراهیم جوادی، شمس الدین سیدعباسی و عبدالله موحد در ۱۹۷۰، رسول خادم در ۱۹۹۴، علیرضا حیدری و عباس جدیدی در سال ۱۹۹۸ و مراد محمدی در ۲۰۰۶ موفق شده بودند در یک‌سال به قهرمانی جهان و بازی های آسیایی برسند که امیرحسین زارع هم موفق شد قدم در مسیر این بزرگان بگذارد و با کسب طلای جهان و بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ نام خود را در این بخش تاریخ کشتی ایران هم به ثبت برساند.

یک دیدگاه برای “از تاریخ‌سازی میرزازاده تا حرکت زارع در مسیر بزرگان؛ کدام کشتی گیرها طلای جهان و بازی‌های آسیایی را در یک سال گرفتند؟
  1. رضایی گفت:

    شاه امیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *