خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از ترور آبه تا عدم بازگشت اتوگورو؛ تایشی به بلگراد می‌آید

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 تیر 1401


ساعت :

۱۱:۴۵

منبع:

تسنیم

قهرمان المپیک کرونایی ژاپنی‌ها، در دومین مسابقه جهانی بعد از المپیک توکیو هم غیبت خواهد داشت، جای او مثل اسلو یاماگوچی به بلگراد می‌آید.


خانه کشتی– درشرایطی که در دو وزن ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم نمایندگان کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد مشخص شده‌اند و رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی صاحب دوبنده تیم ملی در این دو وزن هستند، ملی‌پوشان این دو وزن ژاپنی‌ها نیز در صربستان کاییکی یاماگوچی و تایشی ناریکانی خواهند بود.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو این ناکوتو اتوگورو بود که صاحب مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم شد. این کشتی‌گیر شاخص ژاپنی‌ها در المپیکی که به خاطر کرونا یک سال به تعویق افتاده و با توافق شینزو آبه نخست‌وزیر وقت ژاپنی‌ها با توماس باخ رئیس IOC در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، در خانه به نشان طلا رسید.

از نقش آفرینان آن المپیک کرونایی، اتوگورو هنوز به میادین بازنگشته و همانطور که در مسابقات جهانی اسلو غایب بود، برای حضور در رقابت‌های بلگراد هم در مسابقات انتخابی ژاپنی‌ها در دو جام میجی و امپراطور غایب بود؛ شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپنی‌ها هم روز گذشته مورد سوءقصد قرار گرفته و جان باخت.

در غیاب اتوگورو، کاییکی یاماگوچی که در اسلو نماینده ژاپن در وزن ۶۵ کیلوگرم بود برای ژاپنی‌ها روی تشک خواهد رفت.

او در مسابقات قهرمانی آسیا که اولانباتور برگزار شد، در حالیکه رحمان عموزاد طلای جهانی را گرفت و حضورش را در تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی کرد، این کشتی‌گیر جوان ژاپنی هم به مدال برنز رسید. یاماگوچی هنوز نتوانسته جایگزین مطمئنی برای اتوگورو باشد، اما با این حال ژاپنی‌ها با توجه به مدالی که قبلا در مسابقات زیر ۲۰ سال کشتی آزاد جهان به دست آورده، نسبت به او امیدوار هستند.

رحمان عموزاد که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست باجرانگ هندی شد، نشان داد که می‌تواند در وزن سنگین ۶۵ کیلوگرم بار دیگر ایران را صاحب مدال جهانی کند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، جایی که ایران امیرمحمد یزدانی را در اختیار دارد، تایشی ناریکانی ملی‌پوش ژاپنی‌هاست. کشتی‌گیری که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه ۶-۲ مهدی یگانه جعفری را شکست دهد. یگانه جعفری بعد از آنکه اولانباتور را بدون مدال ترک کرد، تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت و در مقابل امیرمحمد یزدانی که در مرحله اول چرخه (مسابقات قهرمان کشوری) سوم شده بود، بعد از قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی، در جام تختی هم قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم شد تا ملی‌پوش شدنش را در دومین سال متوالی قطعی کند.

ناریکانی بعد از آنکه در یکی از مسابقات انتخابی ژاپنی‌ها باخت (جام مِیجی) در جام امپراطور قهرمان شد تا شانس رویارویی دوباره با کوتا تاکاهاشی ۱۸ ساله پیدا کرده و با شکست او، ملی‌پوش ۷۰ کیلوگرم شود. تایشی قبلا در کشتی فرنگی حضور داشته اما حالا تمرکزش روی کشتی آزاد است و امید دارد که بتواند در بلگراد خودش را بیش از پیش مطرح کند.

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *