خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از دوئل دو پادشاه در تهران تا جوایز ۳۰ هزار دلاری؛ همه آنچه درباره جام باشگاه های جهان باید بدانید

حسن یزدانی - رضا یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 بهمن 1401


ساعت :

۱۰:۵۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان با حضور ۵ تیم خارجی برگزار خواهد شد.


اختصاصی خانه کشتی– در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن، هفتمین دوره کشتی آزاد جام باشگاه های جهان به میزبانی پایتخت ایران برگزار خواهد شد که ایران برای ششمین بار میزبان این مسابقات است؛ این مسابقات تنها یک بار در سال ۲۰۱۶ به میزبانی اوکراین برگزار شد که تیم تایتان مرکوری آمریکا قهرمان شد.

در بقیه دوره‌ها، بیمه رازی (ایران مال)، ۴ دوره، و ایزی پایپ کاشان یک دوره میزبان مسابقات بوده و قهرمان شده‌اند.

همچنین امسال برای اولین بار، تیمی از روسیه در این مسابقات شرکت می‌کند که ترکیب آن متشکل از فینالیست‌ها و قهرمانان جام یارگین است که ماه گذشته برگزار شد.

هدایت تیم روسیه در این مسابقات بر عهده ماگومد کوربان‌علیف، ستاره نامدار و قهرمان اسبق جهان است که این قهرمان با این رقابت‌ها چندان هم بیگانه نیست؛ کوربان‌علیف پیش‌تر در ترکیب بیمه رازی و ستارگان ساری، در این مسابقات کشتی گرفته و با فضای آن آشنایی دارد. هم‌چنین مدیریت این تیم با حاجی مراد گاتسالوف، قهرمان پر افتخار و سرمربی فعلی کشتی آزاد روسیه است. هم چنین در ترکیب تیم روسیه نام نفراتی همچون شامیل ممدوف و کوربانوف هم به چشم می خورد که سابقه کسب مدال در مسابقات جهانی را دارند.

بر خلاف سال‌های گذشته، در این دوره بانک شهر تنها نماینده ایران است که با هدایت قهرمان دو دوره جهان، رضا یزدانی، برای قهرمانی می‌جنگد. هم‌چنین ترکیب این تیم شامل قهرمانانی سرشناس است که اکثر آن‌ها تجربه کشتی گرفتن در مسابقات جهانی را دارند، از جمله حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع.

مطمئنا در کنار نبرد کشتی گیران ایرانی با روس ها، نبرد احتمالی تیم های یزدانی و گاتسالوف در این رقابت ها جذاب و تماشایی خواهد بود.

علاوه بر ایران و روسیه، تیم‌های از هند، ارمنستان، گرجستان و قزاقستان قرار است در این جام شرکت کنند. گفتنی است مجموع جوایز پرداختی در این دوره ۳۰ هزار دلار است که ۱۵ هزار دلار به تیم قهرمان، به تیم‌های دوم و سوم ۱۰ هزار دلار، و به تیم شایسته تقدیر هم ۵ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *