خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از عطش قهرمانی تا رفاقت با نایب قهرمان دنیا؛ مبین عظیمی: به دنبال طلای جهان هستم

مبین عظیمی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 بهمن 1401


ساعت :

۱۰:۰۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان و بهترین کشتی گیر مسابقات کشتی آزاد جوانان کشور، درباره شرایط پیش روی خود توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتی– در سال های اخیر مبین عظیمی یکی از ستاره های آینده دار کشتی ایران بوده که موفق شده از رده های پایه، قدم به قدم پیشرفت کند و رو به جلو بیاید؛ آزادکار جوان کردستانی سال گذشته موفق شد قهرمان آسیا شود اما به مسابقات جهانی نرسید و نتوانست ماموریت نیمه تمامش را با طلای جهان، تمام کند. عظیمی پس از آن در مسابقات مختلف روند رو به رشد خود را حفظ کرد و در لیگ کشتی هم عملکرد خوبی داشت تا نهایتا با قهرمانی در مسابقات جوانان کشور، دوباره آماده حضور در قهرمانی آسیا و جهان شود.

برترین آزادکار مسابقات جوانان کشور، در گفت و گو با خانه کشتی، درباره موفقیت در مسابقات کشوری گفت:

در مسابقات قهرمانی کشور جوانان، آمادگی خوبی داشتم و تمرینات خوبی را سپری کردم که خداراشکر قهرمان شدم؛ اما هدف اصلی امسالم این نیست و ان شالله بتوانم در مسابقات آسیایی و جهانی موفق شوم، هرچند نیم نگاهی هم به دوبنده تیم ملی بزرگسالان دارم و احتمالا در جام تختی هم کشتی بگیرم.

محمد مبین عظیمی درباره اینکه بر خلاف نفراتی همچون سبحان یاری و امیررضا معصومی، ترجیح داد در رده جوانان کشتی بگیرد، گفت:

من در مشورتی که با بزرگان و مربیان داشتم، تصمیم گرفتم که اگر قرار است در بزرگسالان بگیرم در جام تختی حاضر شوم که همه مدعیان هم حضور دارند. از طرفی به دلیل فاصله زمانی کم مسابقات جوانان و بزرگسالان، ریسک بود که در بزرگسالان شرکت کنم و به فاصله یک هفته در جوانان هم کشتی بگیرم. صلاح دانستم در جوانان کشتی بگیرم و اگر خواستم در بزرگسالان کشتی بگیرم، در جام تختی شرکت کنم.

او درباره ترافیک وزن ۹۲ کیلوگرم و حضور رقبای مدعی همچون کامران قاسمپور، محمد جواد ابراهیمی و امیرحسین فیروزپور، گفت:

این برای من انگیزه بخش است که در این وزن سنگین هستم، کیفیت این وزن آنقدر بالاست که هرکس در ایران قهرمان این وزن شود می تواند قهرمان جهان شود.

عظیمی ادامه داد:

کیفیت رقابت در وزن ۹۲ کیلوگرم در ایران، از مسابقات جهانی هم بیش تر است. این باعث می شود بیشتر روی هدف و تمریناتم تمرکز کنم و این شرایط را دوست دارم. چون اگر با بهترین ها بجنگی و موفق شوی دلچسب تر و بهتر است.

او درباره حضور در لیگ کشتی و شرایط مالی آن افزود:

امسال با انبوه سازان در لیگ حضور داشتم که در وزن ۹۲ کیلوگرم من و آقای قاسمپور بودیم. قبلا قرارداد کشتی گیرها نهایتا ۸۰ یا ۱۰۰ میلیون بود. اما امسال قرارداد یک میلیاردی هم داشتیم که با مدیریت های آقای دبیر این شرایط خوب پیش آمده.

عظیمی ادامه داد:

تنها منبع درآمد کشتی گیران لیگ است و هرچقدر گردش مالی لیگ بالاتر باشد به نفع کشتی گیرهاست. هرچند قراردادها به اندازه قرارداد فوتبالیست یا والیبالیست ها نیست اما سال به سال شرایط بهتر می شود و به نظرم این موضوع جای تشکر و تقدیر از زحمات آقای دبیر و دیگر مسئولان دارد.

او همچنین درباره رفاقت صمیمی خود با عزت الله اکبری عنوان کرد:

عزت الله اکبری خودش قائمشهری است و ساکن این شهر، به همین دلیل در لیگ خیلی هوای ما را داشت و همین موضوع باعث شد رفاقت ما از آنجا شروع شود و دوستی صمیمی بین ما شکل گرفت که از او بابت همه زحماتش ممنونم.

قهرمان جوانان آسیا در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به سوالی درباره رکود کشتی کردستان، گفت:

در کشتی کردستان، آقای خیرآبادی از زمانی که رئیس هیئت شده واقعا زحمت کشیده و من دیده ام چه تلاش هایی کرده و از نظر امکانات شرایط خوبی را فراهم کرده؛ اما کردستان از نظر کشتی فرنگی افت کرده و برای ساختن قهرمان ها هم مدت زمان زیادی لازم است.

او ادامه داد:

برنامه بلند مدتی که آقای خیرآبادی چیده تا هفت هشت سال دیگر جواب خواهد داد، اما کردستان الان از نظر کشتی گیر، شرایط خوبی ندارد و مانند کرمانشاه و بقیه استان های غرب ایران، دچار رکود شده است.

وی افزود:

شاید ریشه آن در گذشته باشد یا مسائل دیگر، اما ریشه یابی آن گسترده است. به نظرم باید همه همدل باشند و کینه و کدورتی در میان نباشد تا کشتی کردستان پیشرفت کند. در چنین شرایطی است که کشتی گیر پیشرفت می کند. این موضوع کار بزرگ و سختی است اما امیدوارم رقم بخورد.

قهرمان جوانان کشور درباره حمایت های مسئولان استان کردستان گفت:

در حد توان کمک کردند اما قول و قرارهایی دادند که هنوز عملی نشده. به من قول اهدای زمین داده شد اما هنوز عملی نشده و چند مسئول هم قول هایی دادند که به آن ها عمل نشد. هرچند تقدیرهای مالی داشتند اما چندان کمک خاصی نبوده.

عظیمی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی اش کسب طلای جوانان جهان است، گفت:

اولین گام پیش رو قهرمانی آسیا است. اما چند سال است عطش کسب طلای جوانان جهان را دارم و چون پارسال هم نتوانستم در جهانی کشتی بگیرم، ان الله امسال این مدال را بگیرم و با خیال راحت به بزرگسالان بروم؛ چون همه قهرمانان بزرگ در جوانان هم درخشیده اند و می خواهم با کسب طلای جوانان و خیال راحت به بزرگسالان بروم.

برچسب‌ها:
یک دیدگاه برای “از عطش قهرمانی تا رفاقت با نایب قهرمان دنیا؛ مبین عظیمی: به دنبال طلای جهان هستم
  1. مجید گفت:

    مبین عظیمی افتخار ما کردهاست حسن یزدانی دوم در آینده‌ای خیلی نزدیک است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *