خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از کوچ قهرمان جهان به کشتی فرنگی تا مصدومیت فومیتا؛ سوت آغاز انتخابی جذاب در ژاپن

ری هیگوچی، کشتی ژاپن
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

25 خرداد 1402


ساعت :

۱۵:۳۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مرحله دوم‌ انتخابی تیم ملی ژاپن از امروز آغاز می‌شود.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات انتخابی تیم ملی ژاپن (میجی کاپ) از امروز آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها که مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی ژاپن است در شرایطی برگزار می‌شود که چندی پیش مرحله نخست آن با نام امپراطور کاپ برگزار شد و حالا مرحله دوم می‌تواند تکلیف بسیاری از اوزان را مشخص کند.
مسابقات انتخابی ژاپن تنها شامل دو مرحله است که اگر کشتی گیری در هر دو مرحله قهرمان شود، ملی‌پوش شده و در غیر این صورت، بین‌ قهرمان مرحله اول و‌ دوم یک مسابقه برگزار شده تا فرد برنده ملی‌پوش شود.

نکته جالب در این مسابقات حضور تایشی ناریکونی، قهرمان‌ جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد است که در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به روی تشک خواهد رفت. ناریکونی در مرحله نخست قصد داشت هم در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد و هم ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقه دهد که مصدوم شد و به روی تشک نرفت اما در این مرحله، نام او در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی دیده می‌شود.

نکته‌ دیگر اینکه کنیچرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو مصدوم است و به همین دلیل در این تورنمنت کشتی نمی‌گیرد، اما به دلیل قهرمانی در مرحله نخست، این شانس را دارد تا با قهرمان این مرحله کشتی بگیرد.

ری هیگوچی و اوتوگورو، دو آزادکار سرشناس ژاپن هم در مرحله نخست قهرمان شده‌اند و در صورت تکرار این عنوان، به صورت مستقیم ملی‌پوش این کشور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *