خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اسماعیل موسکائف: می دانستم علیف مچ پا می گیرد؛ هدف اصلی ام المپیک پاریس است

ترکیب تیم کشتی آزاد مجارستان در جام جهانی-اسماعیل موسکائف-مراد کورماگمدوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 فروردین 1401


ساعت :

۰:۵۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اسماعیل موسکائف، آزادکار شناخته شده روسی الاصل مجارستان درباره مسائل مختلف علی الخصوص قهرمانی اخیر در مسابقات قهرمانی اروپا صحبت کرد. 


اختصاصی خانه کشتی– اسماعیل موسکائف، یکی از ستاره‌های مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا در مجارستان بود. کشتی‌گیر روسی‌الاصل کشور مجارستان که در سال‌های اخیر با دوبنده این کشور به میدان رفته و توانسته خود را به عنوان یک مدعی در سطح جهان معرفی کند. او در فینال قهرمانی اروپا، حاجی علیف نامدار را شکست داد.

موسکائف پس از قهرمانی اروپا یک مصاحبه جالب انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

واکنش مجارستانی‌ها به قهرمانی‌ات چه بود؟

مطمئنا همه خوشحال بودند. مجارستانی ها ۲۱ سال است که در کشتی آزاد،  قهرمان اروپا نشده‌اند و طلا نگرفته‌اند. آنها از “نقره” ولادیسلاو بایتساف و “برنز” دانیل لیگتی هم خوشحال شدند. تیم ملی مجارستان تاکنون چنین نتیجه تیمی‌ای کسب نکرده است.

از پر بودن سکوها و تشویق شدن توسط تماشاگران شگفت زده نشدید؟

خیر، تعجب نکردم؛ چون در مجارستان، مردم کشتی را دوست دارند. البته بیشتر به کشتی فرنگی علاقه دارند و همیشه فرنگی‌کاران خوبی داشته‌اند. وقتی به روی تشک رفتم این حمایت را از سکوها احساس کردم و رونق خوبی به کشتی ها داد.

برای دوئل فینال با حاجی علی اف آذربایجانی چه برنامه ای داشتید؟ قبل از آن، او را یک‌بار شکست داده بودی. آیا اطمینان داشتی که این بار هم برنده می‌شوی؟

هیچ برنامه خاصی وجود نداشت. تنها وظیفه‌ام این بود که وقتی حریف حمله خود را انجام می دهد، مراقب باشم چرا که او سر خود را می کشد و مچ پا را می گیرد. البته من فقط برای برنده شدن به میدان رفتم، اما اینکه‌ حتما برنده می شوم در جریان مبارزه بود، زمانی که از یک حمله ۶ امتیاز گرفتم.

احتمالاً پدرتان بیشتر از موفقیت شما خوشحال بوده است، چه کسی باعث پیشرفت شما در کشتی داغستان شد؟

من ابتدا در روستای زادگاهم خسانیا که نزدیک نالچیک است تمرین می‌ کردم. پس از اصرار مداوم اولین مربی ام یوسف آژویف به کشتی وارد شدم. او به خانه ما آمد و پدربزرگ و پدرم را متقاعد کرد که من توانایی این ورزش را دارم و در سال ۲۰۱۲ پدرم مرا به داغستان برد. ابتدا می خواستم در مدرسه گامیدوف در ماخاچ کالا ثبت نام کنم، اما آنها به من توصیه کردند که حضورم در خاساویورت بهتر است، زیرا یک مدرسه شبانه روزی در آنجا وجود دارد.

زمزمه‌هایی هم بود که یوسف عبدالسلاموف به انتقال شما به تیم ملی مجارستان کمک کرده است.

بله همینطور است. من به مسابقاتی که به نام او در بوتلیخ برگزار شد آمدم و از او پرسیدم که آیا می تواند من را به تیم لهستان -که سپس در آن مربیگری کرد- ببرد یا نه. یوسف گفت در وزن من کشتی گیر دارند اما قول داد با همکاران مجارستانی صحبت کند که طبق اطلاعات او، مخالفتی نداشتند که تیم ملی را با لژیونر تقویت کنند. خوشبختانه همه چیز همانطور که می خواستم پیش رفت.

در لهستان چگونه از قهرمانان استقبال می شود؟

با موسیقی مهمانان برای تبریک می آیند. ما همیشه این کار را انجام می دهیم.

بعد از استراحت، تمرین برای رقابت‌های جهانی را آغاز می‌کنید؟

بله، این شروع اصلی کار ما در این سال است. هدف اصلی هم المپیک پاریس است.

 


*کشتی قهرمانی آسیا؛ حضور چهار نماینده داوری ایران در مسابقات

*ویدیو اختصاصی؛ رضا مومنی، پدیده قهرمانی کشور به دنبال درخشش در آسیا

*قدردانی رئیس جمهور آذربایجان از کشتی گیران پس از قهرمانی در اروپا (عکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *