خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اشتباهی که المپیک را از داور ایرانی گرفت!(ویدیو)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 اردیبهشت 1403


ساعت :

۲۲:۵۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– طی هفته‌های گذشته ابتدا خبر غیبت محمد مصلایی‌پور، مدرس اتحادیه جهانی و رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در مسابقات قهرمانی آسیا حسابی سروصدا کرد.

بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی، داوران المپیکی کشورها برای داشتن شانس حضور در المپیک پاریس باید در رویدادهای مورد نظر اتحادیه جهانی از جمله قهرمانی آسیا و مسابقات گزیشنی المپیک قضاوت می‌کردند که مصلایی‌پور ابتدا در قهرمانی آسیا غایب بود و سپس خود را به بیشکک رساند تا در گزینشی المپیک در قاره آسیا قضاپت کند.

در ادامه اما چند روز پیش، اسامی داورانی که به استانبول دعوت ‌شده‌اند از سوی اتحادیه جهانی اعلام شد که نام نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده و مهدی بشیرزاده از داوران S1 ایران در جمع آنها دیده می‌شود، اما خبری از مصلایی‌پور نبود. در ادامه نامه تعلیق او به ایران ایمیل شد که به دلیل قضاوت اشتباه در مبارزه ۶۵ کیلوگرم مسابقات گزینشی آسیایی بین دو کشتی‌گیر چین و قزاقستان، او با تعلیق مواجه شده است. بنابراین دو موضوع غیبت مصلایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا و تعلیق شدنش از سوی اتحادیه جهانی منجر به عدم حضور نامش در لیست داوران دعوتی به ترکیه شد.

این حالی است که در بین داوران این کشتی، فقط مصلایی‌پور تعلیق شده و خبری از تعلیق قاضی یا رییس تشک نیست. تصاویر فوق نیز نشان دهنده همان صحنه است که مصلایی‌پور در جریان خاک تو خاک، یک امتیاز می‌دهد اما اتحادیه جهانی معتقد است او دچار اشتباه شده و باید ۲ امتیاز می‌داد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *