خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اصلاحیه؛ نظر کادر فنی عوض شد؛ نبرد مستقیم یزدانی و بخشی در ۷۰ کیلوگرم

محمد بخشی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 تیر 1402


ساعت :

۱۹:۵۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بر اساس نظر کادرفنی امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی باید کشتی رو در رو بگیرند.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد در تورنمنت رنکینگ مجارستان در حالی برگزار شد که دو نماینده ایران در این وزن به توفیقی نرسیدند.

در واقع حضور امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی در این تورنمنت به منزله مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بود تا ملی پوش این وزن در مسابقات جهانی مشخص شود؛ بر اساس چرخه انتخابی در صورتی که امیر محمد یزدانی عملکرد بهتری نسبت به بخشی ثبت می کرد، ملی پوش می شد. بر همین اساس هم با توجه به حذف بخشی در دور دوم و صعود یزدانی به رده بندی و پنجمی او، بر اساس بند یک چرخه این وزن، اینگونه استنباط شد که یزدانی ملی پوش شده چرا که در تبصره های چرخه به مدال اشاره نشده بود و صرفا عملکرد بهتر، ضامن ملی پوش شدن یزدانی می شد.

با این وجود امیرمحمد یزدانی در این رقابت ها عملکرد ضعیفی داشت و کشتی های دور از انتظار او، و قرار گرفتن روی پله پنجم با نتایجی نه چندان مناسب، باعث شد تا کادر فنی تصمیم به برگزاری انتخابی رو در رو بین این دو کشتی گیر بگیرد تا تکلیف دوبنده این وزن مشخص شود؛ حالا در مسابقه مستقیم باید یزدانی و بخشی سرشاخ شوند که یزدانی برای ملی پوش شدن به یک، و بخشی به دو برد نیاز دارد تا پرونده نماینده ایران در این وزن هم بسته شود.

6 دیدگاه برای “اصلاحیه؛ نظر کادر فنی عوض شد؛ نبرد مستقیم یزدانی و بخشی در ۷۰ کیلوگرم
  1. امیرحسین خاکی فیروز گفت:

    سلام. ۵۷کیلوگرم وزنی هست که با تجربه و جوان در آن حضوردارند و تمامی هم عزیز وطن.
    با این وصف اگر در خصوص دو کشتی گیر جوان واعزامی به مجارستان تجدیدنظر شود بنظر میرسدکار منطقی تری صورت گرفته. بی شک شرایط روحی وروانی کشتی گیر خراسان خوب نبود و حریف او چون زودتر از چرخه رقابت حذف شده بود شرایط روحی والبته جسمانی بهتری داشت واز آنجا که کادرفنی بدنبال بهترین است دو برد برای خراسانی و تنها یک برد برای مازنی بسیار عادلانه است.

  2. فریاد گفت:

    ی جوون خوب دیگه پیدا کنید… تو خاندان یزدانی خونسردی و کشتی ی دلچسب زبانزد بود ! منتها امیر واقعا خوب و مطمئن کشتی نمیگیره و انگار همیشه عجله داره …

  3. محسن لاریمی گفت:

    سلام
    هردو عزیز زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن اما طبق مصوبه باید یزدانی ملی پوش باشد چون بهتر از حریفش رتبه آورد اگر غیر از این بود که ملاک گرفتن مدال هستش باید قبلش اعلام میکردن چه بسا یزدانی میتونست با انرژی و تلاش بیشتر نفر سومی رو کسب میکرد.

  4. سلام لطفا برای هفتاد کیلو گرم فراخوان بدهید ، این دو نفر امتحان خود را دادند ، شما از دو نفر مردود چگونه میخواهید یک برنده ی ملی پوش بسازید؟؟؟
    آدم قحطی که نیست !!!

  5. چارلی گفت:

    پخش زنده چیه این وضع شبکه ها

  6. مرتضی مهدی زاده گفت:

    دیگه خیلی مسخره شدن این نوع انتخابی درست نیست عدالت نداره اولش خوب شروع میشد بعدش میشه این، اقای یزدانی و آقای جوان واقعا چرای آقای جوان باید مسابقه رودرو در شرایط غیر یکسان با آقای والی زاده بده ایشون قبلش دو کشتی سخت گرفته بود اگه اینطوریه اقای جوان پنجم شد از والی زاده بهتر نتیجه گرفت… خیلی داغونه نحوه انتخابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *