خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اطری: در سبک‌وزن از گوشت بدنم کم می‌کردم؛ تابع تصمیمات کادرفنی هستم

رضا اطری
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

4 تیر 1401


ساعت :

۹:۲۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا اطری موفق شد با قهرمانی در جام تختی دوباره خود را در قامت یک مدعی نشان دهد.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی، چندی پیش به میزبانی تنکابن برگزار شد که رضا اطری، کشتی‌گیر با تجربه یکی از چهره‌های ویژه این مسابقات بود. نماینده ایران در المپیک توکیو، پس از ناکامی در مسابقات قهرمانی کشور در سبک‌وزن، تصمیم به تغییر وزن گرفت و به یک‌وزن بالاتر آمد که در آنجا موفق شد با قهرمانی در انتخابی جام تختی، سهمیه این مسابقات را بگیرد.

اطری در‌ ادامه در جام تختی کشتی‌های خوبی گرفت و موفق شد با پیروزی بر همه رقبای داخلی و خارجی، از جمله آرسن هاروتیونیان کشتی گیر مطرح ارمنستان، قهرمان شده و به مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی برسد. او در این مرحله باید با داریوش حضرتقلی زاده، قهرمان کشور و نایب قهرمان آسیا کشتی بگیرد تا تکلیف دوبنده تیم ملی در این وزن، مشخص شود.

رضا اطری درباره عملکرد خود در جام تختی و موفقیت در وزن جدید گفت:

من دومین بار بود که در وزن جدید کشتی می‌گرفتم، یکبار در انتخابی جام تختی که اول شدم و الان هم در مسابقات جام تختی که خدا را شکر توانستم در یک وزن بالاتر، خوب کشتی بگیرم و همه حریفان داخلی و خارجی را شکست بدهم.

او درباره برنامه ریزی برای تغییر وزن و حضور در این وزن ادامه داد:

در مسابقات قهرمانی کشور گرگان، متاسفانه سر وزن نرسیدم و بعد با برنامه ریزی و مشورت بیشتر، تصمیم گرفتم با توجه به وزن کم کردن‌های زیاد در ۵۷ کیلوگرم که برایم خیلی دشوار شده بود، و از گوشت بدنم کم می‌شد، به وزن بالاتر صعود کنم که خداراشکر شرایطم بهتر شد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی، درباره حواشی پیش آمده از سوی کشتی گیران ارمنی و موفقیت خود در مقابل هاروتیونیان گفت:

من در سالن گرم بودم و متوجه نشدم، فقط شنیدم که یک مشکلی بوجود آمده که این اتفاقات گاها در ورزش پیش می‌آید و خداراشکر که حل شد.

او ادامه داد:

در کل من کاری به این حاشیه و دیگر حواشی ندارم و سعی می‌کنم کشتی خودم را بگیرم و خداراشکر توانستم با یک کشتی خوب هاروتیونیان را شکست بدهم. جو بسیار خوبی در سالن بود و تشکر می‌کنم از همه طرفداران عزیز.

دارنده مدال طلا و برنز آسیا، در پایان درباره حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و کشتی با داریوش حضرتقلی زاده گفت:

من تلاش خودم را کردم و توانستم از این مسابقات سربلند بیرون بیایم، در ادامه هم تابع تصمیمات کادرفنی هستم و انشاالله در مرحله آخر هم موفق شوم.


*جام متئو پلیکونه ایتالیا؛ پایان کار تیم ایران با ۱مدال طلا، ۲ نقره و ۱ برنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *