خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اطری در سودای بازگشت؛ داریوش شگفتی‌ساز می‌شود؟ (عکس)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 تیر 1401


ساعت :

۹:۰۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا اطری و داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم برای پوشیدن دوبنده تیم ملی رقابت می کنند.


اختصاصی خانه کشتی– مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، روز یکشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می شود و بی شک یکی از جذاب ترین رقابت ها بین رضا اطری و داریوش حضرتقلی زاده است.

اطری که در سال های اخیر، عضو ثابت تیم ملی در سبک وزن بوده، در المپیک توکیو تا یک قدمی کسب مدال رفت اما مدال از دستش سر خورد و پس از آن، در مسابقات قهرمانی کشور سر وزن نرسید و حذف شد.

همین موضوع باعث شد تا او تصمیم بگیرد برای تحمل فشار کمتر و رهایی از وزن کم کردن های طاقت فرسا، به یک وزن بالاتر صعود کند. دارنده مدال طلای آسیا، در نخستین گام در انتخابی جام تختی قهرمان شد و در ادامه در تنکابن، با شکست همه رقبا از جمله آرسن هاروتیونیان، کشتی گیر عنوان دار ارمنستان، خود را به مرحله نهایی چرخه انتخابی رساند.

در سوی مقابل اما داریوش حضرتقلی زاده، از فرصت پیش آمده در جام تختی استفاده نکرد و باید برای سفر به مسابقات جهانی از سد اطری با تجربه بگذرد.

این آزادکار اهل خراسان شمالی، در نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی، با برتری مقابل محمدباقر یخکشی قهرمان کشور شد و در ادامه در مسابقات قهرمانی آسیا، با شکست مقابل ری هیگوچی در فینال، به مدال نقره رسید. حضرتقلی زاده در صورت قهرمانی در آسیا، مستقیما ملی پوش ایران در مسابقات جهانی می شد و در بازگشت از مغولستان هم این شانس را داشت تا با قهرمانی در جام جهان پهلوان، مسافر صربستان شود اما با ایستادن بر سکوی سوم این مسابقات، باید در مرحله پایانی چرخه مقابل رضا اطری قرار بگیرد.

شرایط برگزاری این مسابقه هم به این شکل است که اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

جایی که باید دید از یک چهره جدید در این وزن رونمایی می شود یا رضا اطری برای کسب اولین مدال جهانی خود خیز بر می دارد؟

رضا اطری

داریوش حضزتقلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *