خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اعتماد بنفس، خودباوری و شجاعت فاکتور اصلی پیروزی درمیدان المپیک

نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

9 مرداد 1400


ساعت :

۱۲:۳۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

چیزی به آغاز رقابت های کشتی در المپیک باقی نمانده و ثانیه شکاری اهالی کشتی برای استارت این مسابقات آغاز شده است.


خانه کشتی– از فردا (یک شنبه) رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو طبق برنامه با مبارزات کشتی فرنگی آغاز خواهد شد. رقابت‌هایی متفاوت با المپیک های قبلی زیر سایه
ویروس کشنده کرونا و بدون تماشاگر که قطعا از جذابیت آن کاسته خواهد شد.
وقتی نگاهی به ترکیب تیم‌های مدعی حاضر  می‌اندازیم شاهد آن هستیم که اکثر تیم‌ها با کشتی گیرانی جدید و جوان نسبت به المپیک قبل پای به این المپیک گذاشته اند. البته طبیعی است که بعد از هر المپیک تغییر و تحولات دامن همه تیم‌های بزرگ و مدعی کشتی دنیا را می‌گیرد. تغییر و تحولاتی که بی شک کشورهای مدعی از جمله کشورمان را وادار می‌کند تا با طرح و برنامه‌ریزی مناسب در فرصت ۴ ساله‌ای که در اختیار دارند جوانان با انگیزه و پر انرژی را که به دردشان می خورد و می توانند در المپیک بعد جانشین شایسته‌ای برای مردان درجه یک باشند را تحت نظر و حمایت قرار می دهند و آنان را آماده و مهیا برای المپیک بعدی می کنند. 
فارغ از تیم‌های حاضر که با ترکیبی جدید و جوان  پای به این المپیک می گذارند، ۱۱ نماینده کشورمان نیز به جز حسن یزدانی جدید و جوان هستند و گرچه برای اولین بار میدان المپیک را تجربه می‌کنند اما کشتی‌گیرانی پخته و آب دیده هستند که  چندان با میدان‌های بزرگ غریبه نیستند. چرا که به فاصله المپیک ۲۰۱۶ تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو که با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، در میدان‌های مختلف از جمله مسابقات جهانی و آسیایی به میدان رفتند و با مردان درجه یک جهان دست و پنجه نرم کرده اند.
بنابراین با کارنامه ای که مردان المپیکی کشتی ایران در مسابقات مختلف از خود بر جا گذاشته اند، به نظر می رسد نیمی از کشتی گیران اعزامی  شانس کسب  مدال  المپیک هستند.
شکی نیست که غلامرضا محمدی و محمد بنا مسئولیت اصلی هدایت ملی‌پوشان در المپیک را بر عهده دارند که نقش اصلی را در طراحی و مبارزه بر دوش خواهند داشت، اما  با تمام ویژگی‌های ملی‌پوشان از جمله آمادگی کامل روحی، جسمی، تجربه، میدان دیدگی و تدارکات لازم به نظر می رسد پیروزی در میدان المپیک نیازمند فاکتورهای مهم دیگری چون اعتماد بنفس و خودباوری و شجاعت است که حرف اول را می‌زند و باید در کنار تکنیک و تاکتیک باشد تا ضریب موفقیت کشتی گیر بیشتر شود. فاکتوری که در همین المپیک در رشته‌های مختلف دیده شد و تازه واردان شکست قهرمانان بزرگ در رشته های مختلف را رقم زدند وبه مدال طلا دست یافتند.
فارغ از حسن یزدانی که دومین المپیک را تجربه می کند مابقی مردان المپیکی کشتی نیز  به مرحله‌ای از دوران قهرمانی رسیده اند که بی شک فاصله شان با کسب مدال المپیک بسیار اندک است و آنان نیز توان آن را دارند تا در این المپیک شگفتی ساز شوند و همچون رسول خادم، علیرضا دبیر، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حسن یزدانی و…. با کسب مدال المپیک دل مردم را که همه امید و نگاهشان به کاروان کشتی است شاد کنند.
پس دلاوران با تمام وجود تلاش و کوشش کنید و بجنگید تا به این مهم دست یابید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *