خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

هادی ساروی در سید ۳ المپیک؛ احتمال حضور سه کشتی‌گیر ایرانی در بین ۴ سید نخست

محمد هادی ساروی- مدال برنز جام جهانی انفرادی-صربستان
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

1 تیر 1400


ساعت :

۱۷:۵۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

محمدهادی ساروی تنها فرنگی‌کار کشورمان است که حضورش در سید سوم مسابقات قطعی است.


خانه کشتی– سیدبندی نفرات برتر مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو نیز مشخص شد و بر این اساس ۴ نفر اول رنکینگ جهانی در ۴ سمت مختلف جدول قرار گرفته و تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر روبرو نخواهند شد. نفرات اول و چهارم رنکینگ در بالای جدول قرار می‌گیرند و نفرات دوم و سوم نیز در پایین جدول جای خواهند گرفت.

رنکینگ ویژه المپیک بر اساس امتیازات کسب شده در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، مسابقات قهرمانی هر قاره در سال ۲۰۲۰، تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا در سال ۲۰۲۰ و تورنمنت لهستان در سال ۲۰۲۱ محاسبه شده و با رنکینگ فعلی اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۱ متفاوت است.

برخلاف سیدبندی کشتی آزاد که در آن حضور ۴ نفر اول هر وزن در المپیک تقریبا قطعی بود، در کشتی فرنگی اما و اگرهای فراوانی در مورد سیدبندی المپیک وجود دارد.

۶۰ کیلوگرم:

۱- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۲- سرگی املین (روسیه) ۳- کرم کمال (ترکیه) ۴- اسلامجان بهراموف (ازبکستان)

علیرضا نجاتی نماینده کشورمان در این وزن در رده پنجم رنکینگ قرار دارد اما به احتمال فراوان به عنوان سید ۴ (یا حتی سید ۳) در جدول قرار خواهد گرفت. زیرا در این وزن المورات تاسمورادوف از ازبکستان سهمیه کسب کرده و به احتمال فراوان بالاتر از بهراموف نماینده کشورش در المپیک توکیو نیز خواهد بود. ضمن اینکه حضور املین به عنوان نماینده روسیه پس از شکست وی در جام وهبی امره قطعی نیست. 

۶۷ کیلوگرم:

۱- اسمایل بوررو (کوبا) ۲- محمد ابراهیم السید (مصر) ۳- آرتم سورکوف (روسیه) ۴- ماته نمش (صربستان)

در این وزن به دلیل حضور یک کشتی‌گیر پناهنده ۱۷ نفر در جدول حاضر خواهند بود که این ۴ کشتی‌گیر دارای سید در دور اول با قرعه استراحت روبرو می‌شوند.

۷۷ کیلوگرم:

۱- تاماش لورینچ (مجارستان) ۲- آلکس کسیدیس (سوئد) ۳- کاراپت چالیان (ارمنستان) ۴- رومن ولاسوف (روسیه)

با توجه به شکست رومن ولاسوف در تورنمنت لهستان، حضور وی در المپیک دور از ذهن خواهد بود. در این وزن محمدعلی گرایی نماینده کشورمان نفر هشتم رنکینگ است اما با توجه به اینکه دو کشتی‌گیر بالاتر از وی سهمیه کسب نکرده‌اند و کشتی‌گیر دوم مجارستان نیز امکان حضور در المپیک را ندارد، محمدعلی گرایی در صورت عدم حضور ولاسوف به عنوان سید ۴ در جدول قرار خواهد گرفت.

۸۷ کیلوگرم:

۱- ویکتور لورینچ (مجارستان) ۲- ژان بلنیوک (اوکراین) ۳- رستم آساکالوف (ازبکستان) ۴- دانیل گرگوریچ (کوبا)

۹۷ کیلوگرم:

۱- موسی اولویف (روسیه) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) ۴- تادیوش میخالیک (لهستان)

۱۳۰ کیلوگرم:

۱- رضا کایالپ (ترکیه) ۲- عبداللطیف محمد (مصر) ۳- اسکار پینو (کوبا) ۴- مومینجان عبدالله‌یف (ازبکستان)

علی‌رغم حضور اسکار پینو نایب قهرمان جهان در سید سوم مسابقات، شنیده‌ها حاکی از حضور میخاین لوپز اسطوره کشتی کوبا در مسابقات المپیک است. در این حالت عبدالله‌یف ازبک به سید ۳ خواهد رفت و هیکی نابی از استونی سید ۴ می‌شود. گفتنی است امین میرزازاده از کشورمان نفر ششم رنکینگ است و در صورت غیبت هر یک از این کشتی‌گیران در سید ۴ جای خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *