خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اقدام ارزشمند پویا دادمرز در گرامیداشت شهید نوجوان علی لندی

پویا دادمرز- شهید علی لندی
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

12 آبان 1400


ساعت :

۲۲:۱۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

پویا دادمرز پس کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات امیدهای جهان، مدال نقره خود را به شهید علی لندی تقدیم کرد. 


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان در کشور صربستان و شهر بلگراد برگزار شد که در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز کشتی گیر جوان کشورمان در اوج شایستگی و با وجود اینکه در ابتدای مسابقات به بیماری سرماخوردگی شدید مبتلا شده بود، توانست به فینال راه پیدا کند و به مدال ارزشمند نقره سبک وزن دست یابد.

اما نکته قابل توجه در خصوص دادمرز، اهدای مدالش به روح پاک شهید علی لندی بود که توجه اهالی رسانه و مردم را بیشتر به خود جلب کرد.

دادمرز پس از کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان، در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که آن را تقدیم همشهری اش فداکارش شهید علی لندی می کند.

شهید علی لندی در حالی که فقط چهارده سال داشت، در شهریور ۱۴۰۰ در حادثه آتش‌سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، با به خطر انداختن جان خود، جان دو زن سالمند را نجات داد، اما خودش دچار سوختگی شدید شد که دو هفته پس از بستری بودن در بیمارستان به‌ علت سوختگی شدید در تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ در گذشت.

چند روز بعد رهبر انقلاب ضمن فرستادن هیأتی متشکل از معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن ابراز همدردی حکمی مبنی بر شهید تلقی شدن علی لندی را به خانواده وی تحویل دادند.

بعد از اهدال مدال های گوناگون توسط پهلوان حسن یزدانی به موزه امام رضا و اهدای مدال طلای جهان توسط محمدرضا گرایی به شهید گمنام مدفون در خانه کشتی و حالا این اقدام پویا دادمرز نشان از این دارد که روح پهلوانی به خوبی در بین ورزشکاران کشورمان شکوفا شده است. اقدامی که علیرضا دبیر هم در ابتدای ورود به عرصه مدیریتی فدراسیون بر آن تاکید جدی داشت و امروز نتایج آن کاملا قابل مشاهده و لایق ستایش است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *