خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

الماس سیاه ملی‌پوش آمریکا شد؛ کاکس، مُرد تا بُرد (عکس)

جی دن کاکس
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 خرداد 1401


ساعت :

۱۰:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

جی‌دن کاکس با پیروزی در رقابت‌های انتخابی آمریکا، نماینده این کشور در مسابقات جهانی شد.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد انتخابی تیم ملی آمریکا  موسوم به FINAL X، در حال برگزاری است تا ترکیب تیم آمریکا برای مسابقات جهانی صربستان مشخص شود.

طی روزهای گذشته، این مسابقات در پنج وزن نخست برگزار شد تا ملی‌پوشان آمریکا در اوزان ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۹۲ و ۹۷کیلوگرم مشخص شود.

یکی از حساس‌ترین کشتی‌های انتخابی در وزن ۹۲ کیلوگرم برگزار شد که حی‌دن کاکس، ستاره سال‌های اخیر کشتی آمریکا موفق شد بار دیگر مسافر مسابقات جهانی شود.

کاکس که در المپیک ۲۰۱۶ نماینده آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم بود و به مدال برنز آن مسابقات رسید، پس از تغییرات جدید وزنی و اضافه شدن وزن ۹۲ کیلوگرم به اوزان کشتی آزاد، در این وزن به میدان رفت و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق شد مدال طلای جهان را کسب کند.

الماس سیاه در مسابقات انتخابی المپیک۲۰۲۰، قصد داشت در وزن ۹۷ کیلوگرم با کایل اسنایدر سرشاخ شود که به دلیل نرسیدن به موقع به وزن کشی، از دور رقابت حذف شد.

او پس از آن در جهانی ۲۰۲۱ بار دیگر در وزن ۹۲کیلوگرم به میدان رفت اما این بار مقابل کامران قاسم‌پور حرفی برای گفتن نداشت و به مدال برنز این وزن رسید.

حالا ستاره آمریکایی که پیش از این به نظر می‌رسید در وزن ۹۷ کیلوگرم به کارش ادامه دهد، در حالی دوبنده کشورش در صربستان را به تن می‌کند که بر خلاف سال‌های قبل، امسال به سختی به بلیت بلگراد رسید.

کاکس که در انتخابی با ناتان جکسون کشتی گرفت، در کشتی اول با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید اما در مبارزه بعدی، با نتیجه ۳ بر ۲ باخت تا کشتی آخر تعیین‌کننده ملی‌پوش آمریکا باشد.

مرد پرتلاش آمریکا که قصد تسلیم شدن نداشت، کشتی آخر را با نتیجه سه بر صفر برد تا با برتری در دو کشتی از سه مسابقه، بار دیگر عازم مسابقات جهانی شود. بلیتی که این بار به سختی به دست آمد و او صلابت گذاشته را نداشت اما با چنگ و دندان توانست آن را رزرو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *