خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

المپیک توکیو و روش های پر حرف و حدیث انتخاب ملی پوشان

انتخابی تیم ملی کشتی- المپیک توکیو- غلامرضا محمدی- رضا یزدانی- حسن رحیمی- کمیل قاسمی
نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

28 بهمن 1399


ساعت :

۱۳:۱۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بالاخره بعد از مدت ها سکوت و عدم پاسخ گویی توسط کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد حضور ناقص یا عدم حضور در مسابقات مختلف، هفته گذشته سایت فدراسیون کشتی به نقل از غلامرضامحمدی برنامه و چگونگی انتخاب ملی پوشان کشتی آزاد برای حضور در المپیک توکیو را اعلام کرد.


خانه کشتی– بالاخره بعد از مدت ها سکوت و عدم پاسخ گویی توسط کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد حضور ناقص یا عدم حضور در مسابقات مختلف، هفته گذشته سایت فدراسیون کشتی به نقل از غلامرضامحمدی برنامه و چگونگی انتخاب ملی پوشان کشتی آزاد برای حضور در المپیک توکیو را اعلام کرد. برنامه ای که از همان اول با ابهامات و سوالات زیادی روبرو شد تا جایی که حتی خود کشتی گیران و کشتی دوستان هم چندان متوجه این برنامه نشدند.

در حالی که خیلی از تیم های بزرگ کشتی آزاد دنیا به فکر حضور در تورنمنت های مختلف و محک زدن و میدان دادن به کشتی گیران خود برای شناسایی کشتی گیران مستعد و برتر خود برای حضور در المپیک توکیو هستند، اما کادر فنی کشتی ما قصد دارد ملی پوشان را بدون حضور در تورنمنت های مختلف، یا با حضور نصف و نیمه و شرایط تمرینی و در نهایت رقابت های درون اردویی به صورت وزن به وزن آن هم با نظر کادرفنی انتخاب کند.

به راستی چه ملاک و معیاری وجود دارد؟ با چه منطق و پشتوانه ای این برنامه برای انتخاب ملی پوشان نوشته شده است؟

همه می دانند که هر کشتی گیری آرزوی حضور و کسب مدال در المپیک را دارد و برای رسیدن به آن سال ها زحمت می کشد. چرا که می داند شاید این فرصت فقط یک بار نصیبش شود و شاید هم تا آخر عمر فقط با رویای حضور در المپیک زندگی کند. آن وقت سرمربی عنوان می کند برگزاری انتخابی درون اردویی با نظر کادرفنی!!

آقای محمدی مگر می خواهید کشتی گیر را به مسابقه استانی یا کشوری ببرید که انتخابی درون اردویی آن هم به صورت سلیقه ای می گذارید؟

گویا غلامرضا محمدی که خود عنوان دار مسابقات جهانی بوده است، هنوز بزرگی و عظمت حضور در میدان المپیک را درک نکرده است، یا شاید آن را با مسابقات جهانی هم ردیف قرار داده است. چرا که اگر می دانست المپیک چه میدان بزرگی است و چه نقش مهمی در زندگی کشتی گیران دارد، هرگز این طور عمل نمی کرد.

او می بایست با هوشیاری و برنامه ریزی مناسب از قبیل حضور در تورنمنت های مختلف و برگزاری انتخابی تیم ملی در تمام اوزان المپیکی در یکی دو ماه مانده به المپیک اشتیاق، انگیزه و میل به بهترین شدن و بهترین بودن و از همه مهم تر رقابت و اشتیاق حضور در المپیک توکیو را بین کشتی گیران خود حفظ می کرد. در ضمن در هفته های گذشته شاهد اعلام بازگشت قهرمانان سابق جهان و المپیک هم چون حسن رحیمی، کمیل قاسمی و رضا یزدانی بودیم که با مصاحبه و انجام تمرینات گوناگون بازگشت خود به دنیای قهرمانی و حضور در المپیک توکیو را قاطعانه اعلام کردند. قهرمانانی که می خواهند یک بار دیگر شانس خود را برای حضور و کسب مدال در المپیک توکیو تجربه نمایند. به خصوص رضا یزدانی که در سه المپیک قبلی ناکام مانده است. حال این سوال پیش می آید که با اعلام برنامه کادر فنی کشتی آزاد این سه قهرمان چگونه می بایست وارد چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک شوند؟

تصمیم سازان تیم ملی باید متوجه باشند که میدان المپیک میدان بزرگی است. میدانی که هر کشتی گیری آرزوی حضور و کسب مدال در آن را دارد و با توجه به کم لطفی های مسئولان ورزش و کشور به کشتی، حضور و کسب مدال در المپیک می تواند مسیر زندگی هر کشتی گیری را عوض کند.

پس تا دیر نشده و تا تنور رقابت و اشتیاق حضور در المپیک بین کشتی گیران سرد نشده است، باید هر چه زودتر با مشورت کردن با صاحب نظران و کسانی که میدان بزرگ المپیک را درک کرده اند، در بعضی از برنامه های ارائه شده خود تجدید نظر نمایید.

البته مهم تر از همه زمان برگزاری انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد در تمام اوزان المپیکی به صورت متمرکز آن هم با حضور تمام مدعیان را به ماه های آینده موکول کنید تا انگیزه و اشتیاق حضور در المپیک در بین تمامی کشتی گیران از بین نرود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *