خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

امامی، یزدانی و محمدیان سهمیه های المپیکی کشتی آزاد را کامل کردند

نویسنده:

حامد نوشادی

تاریخ :

22 فروردین 1400


ساعت :

۱۳:۴۰

منبع:

فدراسیون کشتی

مسابقات کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.


خانه کشتی _ 3 نماینده کشورمان در این مسابقات با حضور در دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند تا تیم کشتی آزاد ایران با ۶ سهمیه و به صورت کامل راهی المپیک توکیو شود.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۴ کیلوگرم «یونس امامی» در دور اول به مقابل «علی موحامت اووزمیرادوف» از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر «منگ حجی جان» از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله «سنگ دیپ مان» از هند را نیز با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و به فینال راه یافت و پنجمین سهمیه المپیکی کشتی آزاد را بدست آورد.

امامی در مبارزه فینال باید به مصاف بیک‌زاد عبدالرحمن‌اف آزادکار با تجربه و عنوان‌دار ازبکستانی برود.

«امیرمحمد یزدانی» نیز موفق شد در مرحله نیمه‌نهایی با پیروزی ۱۰ بر صفر برابر «حاجی محمدعلی» آزادکار داغستانی الاصل بحرین به فینال وزن ۶۵ کیلوگرم راه یابد و سهیمه المپیک بگیرد.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مبارزه بعدی ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در ۳۰ ثانیه ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت.

پیش از این نیز «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باید در پیکارهای گزینشی حضور می یافتند.

آن دسته از کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشوند، برای گرفتن سهمیه المپیک باید در پیکارهای گزینشی المپیک که در سطح جهانی اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان (۶ تا ۹ مه) برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *