خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

امامی: عدالت‌محوری در انتخابی تیم‌ملی کشتی مد نظر است

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 اسفند 1400


ساعت :

۱۰:۵۱

منبع:

ایرنا

سخنگوی فدراسیون کشتی، با تشریح روند چرخه انتخابی درباره برنامه‌های تیم ملی کشتی در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.


خانه کشتی– چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون کشتی است که تا کنون چند مرحله اصلی آن انجام شده و قرار است ادامه آن در سال آینده طی شود تا نفرات برتر، دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی بپوشند.

در همین راستا، محمد ابراهیم امامی اظهار داشت:

در حال حاضر نفرات تیم کشتی آزاد برای مسابقات آسیایی مغولستان مشخص شده‌اند. تنها در یک وزن (۸۶ کیلو گرم) قرار بود به دلیل آسیب دیدگی و ارائه مستندات از سوی «علیرضا کریمی» دارنده مدال برنز و نقره جهان مسابقات درون اردویی بین او و «محسن مصطفوی» ۲۷ اسفند برگزار شود که در نهایت با انصراف کریمی، مصطفوی نماینده کشتی آزاد ایران در این وزن در پیکارهای قهرمانی آسیا در مغولستان خواهد بود.

وی در خصوص شرایط اردوهای تیم ملی نیز گفت:

در حال حاضر سرمربیان تیم‌های ملی از شرایط موجود رضایت کافی را دارند. ولی از اهداف مهم این فدراسیون کسب بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، جهانی صربستان و بازی‌های کشورهای اسلامی است.

امامی بیان کرد:

سال آینده چهار رقابت مهم از جمله، رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و رقابتهای جهانی را پیش رو داریم که شرایط اردوهای تیم ملی مطلوب است و سرمربیان و اعضای کادر فنی نیز شبانه روز با تیم بوده و تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را بدست آورند.

وی همچنین به رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان کشور که روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند در تربت حیدریه (خراسان رضوی) برگزار شد اشاره کرد و گفت:

۳۸۸ کشتی‌گیر از استان‌های سراسر کشور در این رویداد ورزشی حضور داشتند.

امامی با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی رده‌های سنی جوانان و نوجوانان، امید و نونهالان که سال آینده برگزار می‌شود بیان کرد:

مسابقات جوانان و نونهالان آسیا به میزبانی بحرین در تیرماه و رقابت جوانان جهان مرداد ماه در صوفیه بلغارستان و همچنین رقابت نوجوانان آسیا خرداد ماه در عربستان و جهانی آن مرداد ماه به میزبانی ایتالیا و همچنین رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان در اواخر مهر ماه ۱۴۰۱ در اسپانیا برگزار می‌شود.

رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۲۲ در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار خواهد شد و بر اساس تقویم اتحادیه جهانی کشتی، این مسابقات روزهای ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان از اواسط اسفند آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *