خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

امیرحسین فیروزپور: بی‌صبرانه منتظر کشتی با قاسم‌پور هستم؛ مسئولان حتی یک‌تماس با من نگرفتند

امیرحسین فیروزپور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

28 اردیبهشت 1401


ساعت :

۱۲:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ستاره جوان کشتی ایران، از تلاش برای قهرمانی جهان و پوشیدن دوبنده تیم‌ملی می‌گوید.


اختصاصی خانه کشتی– امیرحسین فیروزپور، یکی از ستاره‌های نوظهور کشتی ایران است که سابقه قهرمانی جهان، در رده‌های نوجوانان و جوانان را دارد و چندی پیش،‌ موفق شد قهرمانی بزرگسالان آسیا را به افتخاراتش اضافه کند. فیروزپور در مسابقات قهرمانی کشور، با شکست احمد بذری اول شد و پس از قهرمانی در آسیا، حالا آماده می‌شود تا در چرخه انتخابی تیم ملی، برای حضور در مسابقات جهانی با کامران قاسم‌پور سرشاخ شود. مسابقه‌ای که برایش لحظه شماری می‌کند. در ادامه گفت‌و‌گوی اختصاصی خانه کشتی با قهرمان وزن ۹۲کیلوگرم آسیا را می‌خوانید.

با توجه به درخشش شما در رده های پایه، خیلی‌ها منتظر حضور در بزرگسالان بودند که با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور و شکست دادن احمد بذری اتفاق افتاد. حضور در بزرگسالان و شرایط آن در ابتدا سخت نبود؟

من در مسابقات کشوری، با ۵۰درصد آمادگی خود شرکت کرده بودم چون چند روز قبل از مسابقه، سرما خورده بودم و همین باعث کاهش وزنم شد. خداراشکر با همان بدن نیمه آماده توانستم در مسابقات کشوری اول شوم.

شما یکی از برترین کشتی گیران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بودی و موفق شدی مدال طلا را کسب کنی، از این مسابقات برایمان بگو که در اولین تورنمنت بین المللی در بزرگسالان، به طلا رسیدی.

برای شرکت در قهرمانی آسیا، تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم؛ تمرینات و برنامه های آقای درستکار خیلی خوب بود که هم از نظر بدنی، و هم از نظر روحی ما را آماده کرد. خیلی خوشحال بودم که با ۱۹ سال سن، در این مسابقات شرکت کردم و خداراشکر که توانستم قهرمانی شوم. به طور کلی در آسیا حریف سرسختی نداشتم و به راحتی اول شدم.

در جوانان در وزن ۸۶کیلوگرم کشتی می‌گرفتی‌ اما در بزرگسالان به ۹۲ کیلوگرم آمدی؛ شرایط وزنی‌ات در آینده چطور است؟ با توجه به اینکه سبک کشتی شما هم مشابه سنگین‌وزن‌هاست، آیا باز هم قصد تغییر وزن یا حضور در اوزان بالاتر را دارید؟ برای المپیک چطور؟

در رده جوانان در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می گرفتم که چون وزنم در حال افزایش بود، با مشورت کادر فنی به وزن ۹۲کیلوگرم آمدم. شرایط وزنی ام در این وزن خیلی خوب است چون وزن کم نمی کنم و فعلا هم قصد تغییر وزن ندارم.
برای المپیک هنوز تصمیمی نگرفته ام و مطیع کادر فنی هستم، در هر وزن و مسابقه ای که بگویند شرکت می کنم.

الان در وزن ۹۲کیلوگرم رقبایی همچون کامران قاسم‌پور همشهری خود داری، نظرتان درباره انتخابی و کشتی گرفتن با او چیست؟

بله در این وزن، کامران قاسم پور همشهری من حضور دارد که سال قبل توانست در همین وزن، قهرمان جهان شود و احترام زیادی برایش قائل هستم. من خیلی مشتاقم که با او کشتی بگیرم و بی صبرانه منتظر انتخابی هستم.
ان شالله که به دوبنده تیم ملی برسم و بتوانم در عرصه جهانی، برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

برادر شما محمدصادق هم یکی از برترین کشتی گیران کشور در وزن خود است؛ آیا با یکدیگر کل کل و کری‌خوانی هم دارید؟ به نظر خودت کدام یک کشتی گیر بهتری هستید؟

نه با برادرم کل کل ندارم و خیلی هم او را دوست دارم. به نظرم او کشتی گیر بهتری است و از من بهتر است.

شما و محمدصادق، علی رغم اینکه هنوز در رده جوانان و امید می توانید کشتی بگیرید، اما هم در پایه و هم بزرگسالان افتخارات مختلفی کسب کرده اید، دراین سال ها از طرف مسئولین شهر و استان هم پاداش یا امتیازی به شما داده اند؟ از نظر شغلی یا پاداش و…

نه اصلا، تا الان و در این چند سال که من و برادرم در رده های مختلف قهرمان شده ایم، هیچ سراغی از ما نگرفته اند. امسال هم که در بزرگسالان قهرمان آسیا شدم، حتی یک تماس ساده هم با من نگرفتند. نمی دانم شاید آنقدر سرشان شلوغ است که یک تماس هم نمی توانند بگیرند.

حتی پس از قهرمانی در اولان باتور؟

نه تا الان هیچ اقدامی نکرده اند و خبری نیست.

و کلام پایانی…

از پدر و مادرم بابت همه زحماتشان تشکر می کنم.


*دردسر تمام نشدنی کامران قاسم‌پور در لیگ ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *