خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

انتخابی حساس در ۷۰ کیلوگرم؛ بخشی و یزدانی به دنبال رستگاری در بوداپست

محمد بخشی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 تیر 1402


ساعت :

۲۲:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی از بین محمد بخشی و امیرمحمد یزدانی انتخاب خواهد شد.


اختصاصی خانه کشتی– با پایان مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، تکلیف ۶ وزن مختلف مشخص شد و تنها اوزان ۵۷ کیلوگرم، ۷۰ کیلوگرم، ۷۹ کیلوگرم و ۹۲ کیلوگرم همچنان مبهم بودند. در ادامه اما با انصراف مبین عظیمی، کامران قاسمپور مستقیم ملی پوش وزن ۹۲ کیلوگرم شد تا سه وزن دیگر نیاز به برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی داشته باشند.

سال گذشته امیرمحمد یزدانی ملی پوش ایران در این وزن در مسابقات جهانی بود که به دلیل مصاف با قرعه اسرائیل، کشتی نگرفت و به همین دلیل کادر فنی به مانند قهرمانان صربستان، به او مستقیما مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی را داد.

در این وزن مرتضی قیاسی قهرمان کشور شد اما در قهرمانی آسیا به مقام پنجم رسید، در ادامه هم در جام تختی نتوانست به قهرمانی برسد و محمد بخشی نفر اول این وزن شد تا مرحله نهایی انتخابی این وزن، بین یزدانی و بخشی برگزار شود.

به همین دلیل هم کادر فنی تصمیم به برگزاری مرحله نهایی انتخابی این وزن در تورنمنت رنکینگ دار بوداپست گرفت تا ملی پوش این وزن در این مسابقات انتخاب شود که باید دید از بین یزدانی جوان با سابقه نقره دنیا و محمد بخشی به عنوان پدیده جام تختی، چه کسی مسافر بلگراد خواهد شد.

شرایط کامل انتخابی وزن ۷۰ کیلوگرم:

با توجه به حالت سوم از بند دوم در چرخه انتخاب ملی‌پوشان در وزن ۷۰ کیلوگرم؛ شرایط امیرمحمد یزدانی در جایگاه کشتی‌گیر طلایی رقابت های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد لحاظ شده است و این کشتی گیران به همراه محمد بخشی قهرمان جام تختی، به مرحله نهایی چرخه راه یافته است که شرایط انتخاب آن ها در رقابت های بین المللی مجارستان به شرح زیر است:

۱- در صورتى که امیر محمد یزدانى نتیجه بهترى نسبت به محمد بخشى به دست بیاورد به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان شناخته خواهد شد.

۲- اگر یزدانی مقابل بخشی به پیروزی دست یابد، فارغ از هر نتیجه اى ملی پوش این وزن شناخته می شود، اما اگر بخشی پیروز شود، در صورتی که به مدال طلا دست پیدا کند ملی پوش این وزن خواهد بود. در غیر این صورت مسابقه انتخابی برگزار و برنده این رقابت به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی بلگراد شناخته خواهد شد.

۳- اگر بخشی در تورنمنت مجارستان به مدال طلا برسد، اما یزدانى با شکست مقابل حریفان از دور رقابت‌ها کنار برود، در این‌صورت بخشى به عنوان ملى پوش معرفى مى گردد.

۴- اگر بخشی به مدال طلا برسد و یزدانى به مدال نقره یا برنز برسد. رقابت انتخابی برگزار و هر کشتی‌گیری که برنده شود، به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی بلگراد شناخته خواهد شد.

۵- اگر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم‌مشترک قرار بگیرند، در آن صورت بین دو کشتی‌گیر یک مسابقه انتخابی برگزار می شود. در این حالت یزدانی برای ملی‌پوش شدن ملزم به کسب یک پیروزی و بخشی برای ملی‌پوش شدن ملزم به کسب دو پیروزی خواهند بود.
۶- در صورتی که دو کشتی گیر مقابل هم قرار نگیرند و شرایط ۵ حالت ذکر شده را نداشته باشند. در این حالت یزدانی برای ملی‌پوش شدن ملزم به کسب یک پیروزی و بخشی برای ملی‌پوش شدن ملزم به کسب دو پیروزی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *