خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اورتا سانچز، جانشین خلف اسماعیل بوررو در سبک وزن کوبایی ها و پدیده المپیک توکیو

لوئیس اورتا سانچز- المپیک توکیو
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

19 مرداد 1400


ساعت :

۱۵:۰۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که اورتا سانچز کوبایی بالاتر از تمامی مدعیان وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به طلای المپیک بوسه بزند.


خانه کشتیرقابت های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شرایطی برگزار شد که تیم کشتی کشورمان با یک مدال طلای محمدرضا گرایی و یک مدال برنز محمدهادی ساروی از نظر مرغوبیت مدالی در جایگاه پنجم تیمی رسید و کوبا با دو طلا قهرمان شد.

اما در این مسابقات برخی از کشتی گیران ناشناس فراتر از انتظار ظاهر شدند و با کشتی هایشان همه را شگفت زده کردند. یکی از آن ها لوئیس اورتا سانچز از کوبا است که در خوشبینانه ترین حالت هم هیچ یک از کارشناسان برای او شانسی برای قهرمانی قائل نبودند، او اما در ۲۶ سالگی با کشتی هایش در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی تعجب همگان را برانگیخت و بالاتر از مدعیان سرشناسی چون فومیتای ژاپنی و امیلین روسی طلای این وزن را بر گردن آویخت.

سانچز پیش از این اصلا کشتی گیر شناخته شده ای نبود و بهترین افتخاراتش مقام سومی بازی های پان امریکن و قهرمانی قاره آمریکا بود. در المپیک هم قرعه نسبتا دشواری داشت. ابتدا حافظ اف آمریکایی رو شکست داد و در کشتی دوم سرگئی امیلین کشتی گیر روس که طلا و نقره جهان را درکارنامه دارد را برد و به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی سیوبانو کشتی گیر مولداوی دارنده نقره جهان را مغلوب کرد و در عین ناباوری به فینال مسابقات رسید. در دیدار نهایی هم شگفتی را کامل کرد و در حالی که ژاپنی ها که میزبان المپیک بودند و روی طلای کنچیرو فومیتا، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی حساب ویژه ای باز کرده بودند، این سانچز بود که مقابل دیدگان ژآپنی ها نماینده کشورشان را مقهور قدرت خود کرد و بر سکوی نخست المپیک ایستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *