خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

باروز قربانی جدید سوادکوهی؛ غول کش ایرانی در حسرت مدال جهانی!

علی سواد کوهی - جردن باروز - جام جهانی آمریکا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 آذر 1401


ساعت :

۹:۲۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

علی سوادکوهی موفق شد در جام جهانی آمریکا جردن باروز را شکست دهد و در یک سال اخیر، از سد سومین قهرمان مطرح دنیا بگذرد.


اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد با شکست مقابل آمریکا به نایب قهرمانی جام جهانی رسید اما یک سکانس از این مسابقات، جلوه ای ویژه برای کشتی ایران داشت؛ علی سوادکوهی، پسر مازنی کشتی ایران موفق شد پس از سال ها طلسم جردن باروز را بشکند و به اولین کشتی گیر ایرانی تبدیل شود که دستش مقابل ببر نیوجرسی بالا رفته.

پیش از این بارها و در مسابقات مختلف، باروز مقابل کشتی گیران ایران به ۱۵ پیروزی رسیده بود و سال گذشته، در جام یاشاردوغو خود سوادکوهی تا یک قدمی شکست باروز پیش رفت اما این اتفاق رخ نداد تا او در کشور خود باروز، کار ناتمامش را تمام کند.

این اتفاق در حالی افتاد که گویی سوادکوهی به غول کشی عادت دارد؛ در واقع پیروزی برابر مرد هفت مداله آمریکایی ها، سومین پیروزی او در یک سال اخیر مقابل قهرمانان نامدار جهان و المپیک بود. قهرمان آسیا پیش از این، سال گذشته در لیگ مقابل ماگومد حبیب کادی ماگمدوف روسی الاصل که نقره المپیک را در کارنامه دارد، به پیروزی رسید و یک ماه قبل هم در لیگ برتر موفق شد پشت سیداکوف روسی را به تشک برساند تا نشان دهد راه و رسم غول کشی را به خوبی بلد است.

با این وجود سوادکوهی هنوز موفق نشده در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به مسابقات جهانی اعزام شود و امسال در چرخه انتخابی تیم ملی مغلوب نخودی شد که در ادامه نخودی به نقره جهان رسید.

حالا با این شرایط باید دید این کشتی گیر مازندرانی که این روزها به راحتی بزرگان دنیا را کنار می زند، می تواند به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی که گزینشی المپیک است برسد یا نه؛ البته وزن ۷۹ کیلوگرم المپیکی نیست و سوادکوهی برای حضور در المپیک باید شانس خود در یک وزن پایین تر یعنی ۷۴ کیلوگرم، یا یک وزن بالاتر یعنی ۸۶ کیلوگرم امتحان کند که باید دید او برای آینده خود چه تصمیمی می گیرد.

یک دیدگاه برای “باروز قربانی جدید سوادکوهی؛ غول کش ایرانی در حسرت مدال جهانی!
  1. reza گفت:

    مشکل سوادکوهی اینه که به توانایی‌های خودش باور نداره. سوادکوهی در همین مسابقات میتونست باروز رو با امتیاز خیلی بهتری شکست بده اما وقتی امتیاز جلو افتاد از ترس اینکه امتیاز بده در دقایق آخر به حدی فرار کرد که یک امتیاز برای فرار از دست داد و اخطار گرفت. در حالی که سوادکوهی خیلی کشتی گیر خوبیه و اگه به توانایی خودش ایمان بیاره و بیشتر حمله کنه، باروز هیچ حرفی در مقابلش نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *