خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

۴ فرنگی کار روس ها در المپیک مشخص شدند؛ تکلیف ۷۷ کیلوگرم به انتخابی موکول شد

گوگی کوگیاشویلی - تیم کشتی فرنگی روسیه- گزینشی المپیک
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

3 تیر 1400


ساعت :

۱۵:۳۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با اعلام سرمربی کشتی فرنگی روسیه حضور سرگی املین، آرتم سورکوف، موسی اولویف و سرگی سمنوف در المپیک توکیو قطعی است.


خانه کشتی– گوگی کوگواشویلی سرمربی کشتی فرنگی روسیه در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون کشتی این کشور به تشریح برنامه‌های خود تا المپیک توکیو برداخت.

طبق اعلام کوگواشویلی رومن ولاسوف قهرمان دو دوره المپیک پس از شکست در تورنمنت لهستان دیگر شانسی برای حضور در سومین المپیک خود ندارد و نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم این کشور پس از یک کشتی درون اردویی بین ابویزید مانتسیگوف قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم جهان و الکساندر چخیرکین قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان مشخص خواهد شد.

کوگواشویلی در این مورد و همینطور عملکرد ولاسوف گفت:

من می‌خواهم از رومن ولاسوف به دلیل موفقیت‌هایش در ۱۰ سال اخیر تشکر کنم. ولی هیچ موفقیتی تا ابد ماندگار نیست. همه دوست دارند در المپیک حاضر شوند، پروسه انتخابی ما واضح و شفاف بود و مانتسیگوف و چخیرکین نتایج بهتری کسب کردند.

سرمربی کشتی فرنگی روسیه با اشاره به مانتسیگوف و چخیرکین گفت

ما دو قهرمان هم‌سطح داریم، به زودی در مورد زمان و مکان مسابقه رودرروی بین این دو نفر تصمیم‌گیری خواهد شد. حتما دقت خواهیم کرد که این مسابقه بر روند آماده‌سازی المپیک تاثیر منفی نگذارد.

قهرمان ۵ دوره جهان با تصادفی دانستن شکست سرگی املین مقابل مهرداد مردانی در جام وهبی امره اعلام کرد که حضور املین در المپیک توکیو قطعی است. وی همچنین مدال طلای آرتم سورکوف در وزن ۶۷ کیلوگرم در همین مسابقات را که با پیروزی ۱-۱ در دیدار نهایی مقابل حسین اسدی به دست آمد را دلیلی بر انتخاب این کشتی‌گیر اعلام کرد.

بر اساس صحبت‌های گوگی کوگواشویلی حضور موسی اولویف قهرمان جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم همراه با سرگی سمنوف قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان و نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در المپیک توکیو نیز از پیش مسجل شده بود.

بر این اساس ترکیب تیم کشتی فرنگی روسیه در المپیک توکیو به شرح زیر خواهد بود:

۶۰ کیلوگرم: سرگی املین
۶۷ کیلوگرم: آرتم سورکوف
۷۷ کیلوگرم: انتخابی بین ابویزید مانتسیگوف و الکساندر چخیرکین
۹۷ کیلوگرم: موسی اولویف
۱۳۰ کیلوگرم: سرگی سمنوف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *