خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

بررسی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جهانی نروژ پس از اتمام جام یاشاردوغو و علیف

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

6 تیر 1400


ساعت :

۲۱:۱۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در پایان دو تورنمنت یاشار دوغو در ترکیه و علی علی‌اف در روسیه تکلیف مدعیان حضور در مسابقات جهانی نروژ مشخص شد.


خانه کشتی– با اعلام فدراسیون کشتی مسابقات یاشار دوغو و علی‌اف بخش عمده‌ای از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی را تشکیل می‌دادند. با پایان این دو مسابقه به بررسی شرایط هر کشتی‌گیر می‌پردازیم. گفتنی است تمامی مسابقات انتخابی ذکر شده در روز ۱۲ شهریور برگزار خواهند شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری حتی در صورت کسب مدال طلای المپیک نیز به دلیل شرایط وزنی خود شانسی برای حضور در مسابقات جهانی نروژ ندارد. با توجه به حذف شدن علیرضا سرلک نفر اول جام تختی در جام علی‌اف، علی قلی‌زادگان قهرمان جام یاشار دوغو می‌تواند در صورت کسب مدال در رقابت‌های جوانان جهان راهی مسابقات جهانی نروژ شود. در صورت ناکامی قلی‌زادگان در مسابقات جوانان جهان، دیدار انتخابی به شکل ۲ از ۳ کشتی با ۳ کیلوگرم ارفاق بین سرلک و قلی‌زادگان برگزار خواهد شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد به دلیل قهرمانی در جام تختی در حضور تمام مدعیان این وزن به عنوان ملی‌پوش کشورمان راهی مسابقات جهانی نروژ می‌شود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم حسن عبادی قهرمان مسابقات انتخابی جوانان با شکست حریفان مستقیم در جام یاشار دوغو جواز حضور در جهانی ۲۰۲۱ را کسب کرد. عبادی تنها در صورتی راهی مسابقات جهانی نمی‌شود که مرتضی قیاسی در المپیک توکیو موفق به کسب مدال شود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم دو نفر اول جام تختی به جام علی‌اف اعزام شدند که محمدمهدی یگانه جعفری از دور مسابقات کنار رفت و امیرحسین مقصودی موفق به کسب مدال برنز شد. با این نتیجه بر اساس چرخه انتخابی یگانه جعفری از کورس رقابت خارج شده و مقصودی مدعی نخست حضور در مسابقات جهانی است. اما در صورتی که عرفان الهی نماینده کشورمان در رقابت‌های جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا شود، وی و مقصودی با ۲ کیلوگرم ارفاق به شکل ۲ برد از ۳ کشتی به مصاف هم خواهند رفت. گفتنی است در صورت کسب هر نتیجه‌ای بجز مدال طلا توسط الهی در مسابقات جهانی جوانان، امیرحسین مقصودی جواز حضور در جهانی ۲۰۲۱ را کسب می‌کند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در صورت کسب هر مدالی در المپیک توکیو ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های جهانی نروژ نیز خواهد بود. اما در صورت عدم موفقیت حسین‌خانی، رقابت انتخابی بین دو مدعی دیگر این وزن یونس امامی و محمدصادق فیروزپور برگزار خواهد شد. دیدار انتخابی بین این دو کشتی‌گیر با ۲ کیلوگرم ارفاق خواهد بود با ذکر این نکته که به دلیل شکست فیروزپور در جام علی‌اف وی ملزم به کسب پیروزی در دیدار اول است. در صورت پیروزی امامی در دیدار نخست وی بعنوان فرد پیروز معرفی شده اما در صورت پیروزی فیروزپور، این رقابت به شکل ۲ برد از ۳ کشتی ادامه پیدا می‌کند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی با قهرمانی در جام یاشار دوغو بالاتر از حمیدرضا زرین‌پیکر و بهمن تیموری ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی نروژ است.

در وزن ۸۶ کیلوگرم و با توجه به شکست هادی وفایی‌پور در جام علی‌اف رقابت انتخابی در هیچ شرایطی برگزار نخواهد شد. حسن یزدانی قهرمان نامدار کشورمان صرف نظر از نتیجه کسب شده در المپیک توکیو می‌تواند در مسابقات جهانی نروژ نیز شرکت کند. در صورتی که یزدانی نخواهد یا نتواند در این مسابقات شرکت کند، کامران قاسم‌پور بدون نیاز به دیدار انتخابی راهی نروژ خواهد شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی با قهرمانی در جام علی‌اف وارد چرخه انتخابی تیم ملی شد. بر این اساس وی باید ابتدا در یک مسابقه به مصاف علیرضا کریمی نایب قهرمان جهان برود و برنده این دیدار در مسابقه نهایی به شکل ۲ برد از ۳ کشتی با کامران قاسم‌پور قهرمان آسیا دیدار خواهد کرد. گفتنی است در صورت رفتن قاسم‌پور به وزن ۸۶ کیلوگرم، دیدار انتخابی این وزن بین کریمی و ابراهیمی و به شکل ۲ از ۳ خواهد بود. مسابقات انتخابی این وزن در سر وزن قانونی برگزار می‌شود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در صورت کسب مدال المپیک جواز حضور در مسابقات جهانی نروژ را نیز کسب خواهد کرد. اما در صورت عدم موفقیت وی دیدار انتخابی به شکل ۲ از ۳ کشتی بین دو مدعی دیگر این وزن علی شعبانی و مجتبی گلیج با ۳ کیلوگرم ارفاق وزن خواهد بود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز امیرحسین زارع با کسب مدال المپیک به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نیز اعزام خواهد شد. در غیر اینصورت وی باید در دیدار انتخابی این وزن به شکل ۲ برد از ۳ کشتی مقابل عباس فروتن قهرمان جام یاشار دوغو قرار بگیرد. رقابت انتخابی این وزن نیز بدون ارفاق وزن خواهد بود.

بطور خلاصه ترکیب تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی نروژ از بین نفرات زیر خواهد بود:

۵۷ کیلوگرم: علی قلی‌زادگان یا علیرضا سرلک
۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی یا حسن عبادی
۷۰ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی یا عرفان الهی
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی، یونس امامی یا محمدصادق فیروزپور
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (کامران قاسم‌پور در صورت انصراف)
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور، علیرضا کریمی یا محمدجواد ابراهیمی
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی یا مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع یا عباس فروتن

3 دیدگاه برای “بررسی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جهانی نروژ پس از اتمام جام یاشاردوغو و علیف
  1. میلاد گفت:

    وزن ۷۹ کیلو چرا نباید بهمن تیموری که یک ماه قبلش طلای جام تختی رو گرفته حداقلش یه رو در رو با نخودی نداشته باشه!!! این دیدگاها به رئیس فدراسیون منعکس میشه؟؟؟!!! واقعا در وزن ۷۹ ظلم صورت گرفته!!! اگه یه رودرو بزارن هم رقابتی میشه وزن هم جذابتر. لطفا پیگیری کنید .ممنون.

  2. س گفت:

    سلام‌ ، در وزن ۷۹ کیلوگرم باید انتخابی بگزارند چون که نخودی در مرحله اول انتخابی نبوده ولی زرین پیکر و تیموری بودن و باید یک‌ فرصت دیگه به این ۳ کشتی گیر داد. اگر همین طوری نخودی را ببرند واقعاً ظلم است، و عادلانه نیست.

  3. رضا گفت:

    جالبه که علیرضا کریمی فارق از اینکه جایی مسابقه داده یا نه همیشه در چرخه انتخابی هست. امیدوارم این ارفاق ها برای همه کشتی گیران باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *