خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

بررسی حریفان فرنگی ‌کاران ایران در گزینشی المپیک؛ مسیر دشوار گرایی و ساروی

گزینشی المپیک فرنگی قاره اسیا- محمدهادی ساروی- حسین نوری- محمدرضا گرایی
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

11 فروردین 1400


ساعت :

۲۰:۳۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا روز جمعه ۲۰ فروردین در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.


خانه کشتی– با اعلام اتحادیه جهانی کشتی رقبای احتمالی کشتی‌گیران فرنگی‌کار کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا مشخص شدند.

لازم به ذکر است که اسامی ذکر شده در این مطلب بر اساس لیست اولیه اتحادیه جهانی است و امکان تغییر نفرات تا پیش از مراسم قرعه‌کسی در روز ۱۹ فروردین وجود دارد.

در شلوغ‌ترین وزن مسابقات ۱۴ کشور برای حضور در وزن ۶۷ کیلوگرم ثبت نام کرده‌اند که ریوهان سو قهرمان دو دوره جهان در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ از کره جنوبی به عنوان سید نخست در بالای جدول قرار می‌گیرد. آشو از هند نفر سوم آسیا در سال ۲۰۲۰ نیز سید دوم مسابقات است که در پایین جدول در دور نخست با قرعه استراحت روبرو خواهد شد. محمدرضا گرایی نماینده کشورمان در این وزن برای کسب سهمیه المپیک نیاز به کسب سه پیروزی دارد که حضور در بالای جدول و همگروه شدن با کشتی‌گیر کره‌ای قرعه دشوارتری برای وی محسوب می‌شود. کشور میزبان در این وزن نام سه کشتی‌گیر را در لیست اولیه قرار داده که در این بین نام آلمات کبیسپایف و میرژان شیرماخانبت نیز به چشم می‌خورد. شیرماخانبت که با قهرمانی در جام پلیکونه ایتالیا به احتمال فراوان نماینده کشورش در این وزن خواهد بود، در سال ۲۰۱۸ با پیروزی ۹-۰ مقابل گرایی موفق به کسب مدال برنز جهان شد. در حالی که کره جنوبی و قزاقستان جدی‌ترین رقبای کشتی‌گیر کشورمان در این وزن به نظر می‌رسند، آرام واردانیان نایب قهرمان جهان در وزن ۷۲ کیلوگرم از ازبکستان، تیان چیه نفر سوم بازی‌های آسیایی از چین در کنار نمایندگان قرقیزستان و ژاپن نیز دیگر مدعیان کسب سهمیه در این وزن می‌باشند. هنوز هیچ کشتی‌گیر آسیایی در این وزن موفق به کسب سهمیه در رقابت‌های جهانی قزاقستان نشد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ۹ کشور در لیست اولیه به چشم می‌خورند که حضور سونیل کومار قهرمان آسیا از هند به عنوان سید نخست در بالای جدول قطعی است. کشور میزبان دو کشتی‌گیر را در این وزن در لیست ثبت کرده که عظمت کوستوبایف دارنده ۴ مدال برنز آسیا در صورت حضور سید دوم مسابقات خواهد بود. دیگر نماینده قزاقستان در این وزن نورسلطان تورسینف قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۴ است که پس از سال‌ها دوری از میادین به عرصه مسابقات باز گشته است. اما مدعی اصلی این وزن حسین نوری نماینده ایران است که در سال ۲۰۱۹ با شکست همین کشتی‌گیر هندی به مدال طلای آسیا رسید. ماساتو سومی از ژاپن و پنگ فی از چین که هر دو سابقه شکست مقابل نوری را در کارنامه دارند دیگر مدعیان این وزن هستند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم و در حضور ۱۰ کشور محمدهادی ساروی از ایران به عنوان سید نخست به طور قطع در بالای جدول حضور خواهد داشت. لی سه یئول از کره جنوبی که در فینال رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۰ مغلوب ساروی شد، سید دوم مسابقات است که تا دیدار نهایی مقابل نماینده ایران حاضر نخواهد شد. خطرناک‌ترین رقیب ساروی در این مسابقات اوزور ژوزوپبکوف از قرقیزستان است که چندی پیش در تورنمنت اوکراین با شکست آرتور الکسانیان بزرگ فاتح مدال طلا شد. کشور میزبان نیز در این وزن دو کشتی‌گیر ثبت نام کرده که با استفاده از امتیازات میزبانی می‌توانند خطرساز شوند. جهانگیر توردیف از ازبکستان در کنار نمایندگان هند، چین و ژاپن سایر مدعیان این وزن هستند که شانس به مراتب کمتری مقابل نماینده کشورمان خواهند داشت.

کلیه مسابقات کشتی فرنگی در ۶ وزن روز جمعه ۲۰ فروردین برگزار شده و دو نفر برتر هر وزن جواز حضور در المپیک را برای کشورشان کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *