خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

بررسی حریفان یزدانی، امامی و محمدیان در مسابقات گزینشی المپیک؛ ازبکستان، رقیب اصلی

گزینشی المپیک- امیرمحمد یزدانی- یونس امامی- محمدحسین محمدیان
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

11 فروردین 1400


ساعت :

۱۰:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی گزینشی قاره آسیا برای تعیین نفرات حاضر در المپیک توکیو روز یکشنبه ۲۲ فروردین در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.


خانه کشتی– اتحادیه جهانی کشتی اسامی اولیه نفرات حاضر در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا را اعلام کرد و حریفان احتمالی سه نماینده کشورمان در این مسابقات مشخص شدند.

لازم به ذکر است که این اسامی نهایی نیست و امکان تغییر نفرات تا پیش از مراسم قرعه‌کشی وجود دارد. البته در همین لیست نیز برخی کشورها بیش از یک کشتی‌گیر در بعضی اوزان ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس قوانین اتحادیه جهانی، نفرات اول و دوم رنکینگ در دو سمت بالا و پایین جدول قرار گرفته و در صورت امکان در دور اول با قرعه استراحت روبرو خواهند شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ۱۰ کشور در لیست اولیه حضور دارند که به دلیل عدم حضور هیچکدام از نفرات در رنکینگ جهانی، سیدبندی لحاظ نمی‌شود و ۱۰ کشتی‌گیر احتمالی بر اساس قرعه‌کشی در جدول قرار خواهند گرفت که ۶ تن از آنان در پایین جدول خواهند بود. در این وزن ۴ کشور آسیایی پیش‌تر سهمیه گرفته‌اند و جدی‌ترین رقیب امیرمحمد یزدانی حریفی روسی الاصل از ازبکستان است. الیاس بکبولاتوف روس که در سال ۲۰۱۷ قهرمان اروپا شد، با حضور در کشور ازبکستان در سال ۲۰۲۰ نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم با شکست امیرحسین حسینی در دیدار نهایی به مدال طلا رسید. ارنظر اکمت‌علیف نایب قهرمان تورنمنت اوکراین از قرقیزستان در کنار نفراتی از چین و کره جنوبی دیگر مدعیان حاضر در این مسابقات هستند. هرچند که به نظر می‌رسد رقابت اصلی در این وزن برای کسب سهمیه بین ایران و ازبکستان باشد که بر اساس شانس و قرعه ۵۰ درصد احتمال رویایی کشتی‌گیران این دو کشور پیش از دیدار نهایی وجود دارد.

یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان برای کسب سهمیه المپیک ۱۲ حریف دیگر پیش رو دارد. کشتی‌گیران کره جنوبی و تاجیکستان دو نفر برتر رنکینگ این وزن هستند که در دو سمت جدول قرار خواهند گرفت. جدی‌ترین رقیب نماینده ایران بکزاد عبدالرخمانوف از ازبکستان دارنده دو مدال برنز جهان و برنده دو طلای بازی‌های آسیایی است که همانند امامی در سیدبندی حضور ندارد و امکان برخورد این دو کشتی‌گیر پیش از دیدار نهایی ۵۰ درصد است. دیگر کشتی‌گیر نامدار حاضر در این وزن آدام باتیروف دارنده ۴ مدال جهان است که پس از سال ۲۰۱۶ برای دومین بار قصد دارد از کشور بحرین در المپیک حاضر شود. باتیروف ۳۶ ساله که همانند امامی از وزن ۷۰ کیلو به این وزن صعود کرده پس از شکست در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در رقابت دیگری حاضر نشده است. کشور هند نیز علی‌رغم در اختیار داشتن نفرات کهنه‌کار در این وزن کشتی‌گیر جدیدی به نام ساندیپ سینگ مان استفاده می‌کند که با پیروزی در مسابقات انتخابی جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده است. نمایندگان چین، قرقیزستان، مغولستان و کره جنوبی دیگر مدعیان حاضر در مسابقات هستند، هرچند که رقابت اصلی در این وزن بین ایران، ازبکستان، بحرین و در مرحله بعدی هندوستان است.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ۱۰ کشور برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده‌اند که ماگمد ابراگیموف کشتی‌گیر کهنه‌کار و ۳۵ ساله روسی الاصل ازبکستان به عنوان جدی‌ترین رقیب نماینده کشورمان به عنوان سید ۱ در بالای جدول قرار دارد. ساتیوارت کادیان هندی نیز به عنوان سید دوم در پایین جدول قرار می‌گیرد. ابراگیموف ازبک که مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ را نیز کسب کرده، سابقه پیروزی بر نفرات کشورمان از جمله رضا یزدانی، امیر محمدی و مجتبی گلیج را نیز در کارنامه دارد، اما در آخرین رویایی در بازی‌های آسیایی جاکارتا مغلوب علیرضا کریمی شد. نمایندگان مغولستان و ژاپن دیگر کشتی‌گیران نسبتا مطرح حاضر در مسابقات هستند، اما به نظر می‌رسد که تنها رقیب جدی محمدحسین محمدیان در راه کسب سهمیه ابراگیموف ازبک باشد. محمدیان در صورتی که قرعه شانس وی را در پایین جدول قرار دهد مشکل چندانی با کشتی‌گیر هندی نخواهد داشت.

گفتنی است کلیه مسابقات کشتی آزاد در ۶ وزن روز یکشنبه ۲۲ فروردین برگزار شده و دو نفر برتر هر وزن جواز حضور در المپیک را برای کشورشان کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *