خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اجرای برنامه های سند راهبردی کشتی بدون حمایت و پشتیبانی مالی قابلیتی ندارد

اجرای سند راهبردی کشتی
نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

1 بهمن 1399


ساعت :

۱۸:۰۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مراسم آئین رونمایی از  سند راهبردی فدراسیون ‌کشتی برگزار شد.


خانه کشتی– بالاخره مراسم آئین رونمایی از سند راهبردی فدراسیون کشتی رونمایی شد. سندی هشت ساله که برای حد فاصل سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ طراحی شده و قرار است جهت اجرا بر روی ریل قرار گیرد تا کشتی کشورمان در مسیر و چارچوبی مشخص و تغییرناپذیر و پایدار پیروی نماید.

ما نیز همچون طرح های قبلی ‌فدراسیون کشتی چشم انداز هشت ساله فدراسیون فعلی را به فال نیک می گیریم و بسیار خوشحالیم از این که کشتی کشورمان دارای استراتژی مشخص برای توسعه و پیشبرد کشتی کشور باشد و روسای بعدی فدراسیون نیز ملزم به اجرای آن باشند.

فراموش نکنیم که کشتی ورزش اول کشورمان تنها یک ورزش افتخار آفرین نیست، بلکه قسمتی از فرهنگ ما ایرانیان به شمار می‌رود. اما هرگز در شأن و جایگاه مناسب خود از سوی بالانشینان ورزش تحویل گرفته نشده است. کشتی کشورمان صاحب سبک مدعی در دنیای کشتی است، اما هیچگاه در المپیک ها و حتی مسابقات جهانی به حق واقعی خود دست نیافته است. باور کنید که سهم کشتی ایران از المپیک ها ۸ یا ۹ مدال طلا نیست. این چند مدال برای کشوری که ده‌ها و صدها قهرمان بلندآوازه دارد و از مدعیان و قطب های انکار ناپذیر کشتی دنیاست، بسیار اندک و ناچیز است.

این ناکامی ها را نباید به پای مربی و کشتی گیر نوشت، بلکه باید به پای عدم استراتژی مناسب و برنامه نویسان و تصمیم سازی های کشتی و نیز عدم حمایت لازم بالانشینان و دستگاه عریض و طویل ورزش نوشت که حق پر افتخار ترین ورزش ایران را به درستی برآورده نکرده است.

متاسفانه زخم های بی اعتمادی و بی اعتباری ها در از بین بردن چارچوب های اصلی کشتی از جمله زخم هایی است که شاید به این سادگی‌ ها التیام پیدا نکند. این خیلی خوب و باارزش است که کشتی کشورمان دارای استراتژی مناسب و تغییر ناپذیر باشد، اما همواره به خاطر همان بی اعتمادی ها در میانه راه متوقف گردیده و هیچ بعید نیست این سند هم به خاطر عدم حمایت و پشتیبانی مالی در میانه راه متوقف و به بایگانی سپرده شود. تجربه نشان داده است تصمیم سازی ها و چهارچوب ها اگر مورد توجه حمایت بالانشینان ورزش و کمیته ملی المپیک قرار نگیرد، قابلیتی نخواهد داشت. بنابراین اجرای طرح و برنامه های سند راهبردی فدراسیون علیرضا دبیر هم درگرو تامین اعتبار است که اگر تامین نشود بی تردید فاقد اجرا خواهد بود.

اهالی کشتی کاملا آگاه هستند که مشکل کشتی تنها برنامه نویسی و تنظیم سندهای راهبردی نیست و نخواهد بود. دغدغه اصلی کشتی برای عملیاتی نمودن برنامه هایش همواره نداشتن پول و اعتبار است. مشکلی که همواره گریبان گیر فدراسیون کشتی بوده و خواهد بود.

در خاتمه بار دیگر چشم انداز  هشت ساله سند راهبردی فدراسیون علیرضا دبیر را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم که این سند تا انتها پایدار بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *