خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

برگزاری جام مدوید همزمان با قهرمانی جهان؛ اعلان جنگ روسیه علیه اتحادیه جهانی؟

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

18 شهریور 1401


ساعت :

۱۲:۲۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی آزاد جام مدوید روزهای ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می شود.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی در حالی از فردا و با رقابت های کشتی فرنگی آغاز می شود که روسیه غایب بزرگ این مسابقات است. پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، اتحادیه جهانی کشتی این کشور را از حضور در مسابقات جهانی محروم کرد. همین موضوع باعث شد روس ها برای حفظ انگیزه و آمادگی ستاره های کشتی خود، و جلوگیری از مهاجرت آن ها، مسابقات مختلفی را برگزار کنند تا این کشتی گیران در کوران مسابقات باقی بمانند.

فدراسیون کشتی روسیه در ماه های قبل اقدام به برگزاری مسابقات مختلف ازجمله لیگ پادوبنی و قهرمانی کشور کرد و حالا قرار است جام مدئید در بخش کشتی آزاد و کشتی زنان، در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شود.

در این دوره از جام مدوید، ستاره های کشتی روسیه از جمله قهرمانان داغستانی همچون ابوبکر موتالیف، عباس گادژی ماگومدوف، ابراهیم عبدالرحمانوف، حبیب گادژیف و… حضور دارند.

این تورنمنت، از سال ۱۹۷۰ به افتخار الکساندر مدوید، اسطوره کشتی جهان و قهرمان سه دوره المپیک و هفت دوره جهان برگزار می شود و یکی از قدیمی ترین مسابقات در تقویم اتحادیه جهانی کشتی است. امسال پنجاه و یکمین دوره این مسابقات در حالی برگزار می شود که روس ها در مسابقات جهانی حضور ندارند و به نظر می رسد با برگزاری این مسابقات در تاریخی همزمان با مسابقات جهانی، می خواهند به نوعی قدرت خود را به رخ اتحادیه جهانی بکشند و از مواضع خود عقب نشینی نکنند.

نکته جالب درباره جام مدوید این است که در سه دوره اول این مسابقات، تنها کشتی گیران سنگین وزن به روی تشک می رفتند و در سال های بعد کشتی گیران همه اوزان در آن شرکت می کردند. در سال ۱۹۹۴ این مسابقات به جایزه بزرگ ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۰ یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک سیدنی بود.

این مسابقات هرساله در مینسک بلاروس برگزار می شود اما امسال به دلیل تحریم کشتی روسیه، تنها کشتی گیران روسی و کشورهای مشابه که در لیست سیاه اتحادیه جهانی قرار گرفته اند می توانند در آن شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *