خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

برگزاری جام پادوبنی با حضور ستاره‌ها؛ روسیه به اتحادیه جهانی هشدار داد؟

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

5 خرداد 1401


ساعت :

۱۲:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

روسیه برای حفظ آمادگی کشتی گیران خود تورنمنت داخلی پادوبنی را با حضور ستاره های خود برگزار کرد.


اختصاصی خانه کشتی– پس از حمله روسیه به اوکراین و وقوع جنگ میان این دو کشور، نهادهای ورزشی مختلف دست به تحریم ورزش روسیه زدند تا جایی که تیم ملی فوتبال این کشور، از جام جهانی قطر کنار گذاشته شد و کشتی این کشور از رقابت های بین المللی خط خورد.

اگر چه در ابتدا به نظر می رسید که اتحادیه جهانی کشتی، راهی برای حل مشکل کشتی گیران روسی پیدا کند اما با گذشت زمان مشخص شد که آن ها سفت و سخت بر تصمیم خود ایستاده اند تا جایی که در مسابقات قهرمانی اروپا، خبری از روسیه نبود تا قدرت بلامنازع کشتی در قاره سبز، غایب بزرگ این مسابقات باشد.

با این وصف، به نظر می رسد روس ها از حضور در مسابقات جهانی بلگراد هم محروم شوند و با چالشی سخت مواجه شوند.

اگر چه غیبت روسیه در مسابقات جهانی، می تواند از نظر سطح کیفی و بخش تبلیغات ضرر بزرگی به اتحادیه جهانی بزند اما از این موضوع مهم تر، مشکلاتی است که گریبان کشتی گیران روسیه را می گیرد.

مقابله با اتحادیه جهانی؟

در روزهای گذشته روس ها برای جبران آسیب های مالی به کشتی گیران خود، جام یادبود ایوان پادوبنی، اسطوره کشتی این کشور را با حضور ستاره های ریز و درشت خود برگزار کردند تا هم این نفرات در کوران مسابقات باشند و هم از جوایز دلاری آن بهره ببرند.

در این مسابقات ستاره کشتی روسیه و داغستان روی تشک رفتند که در بین آن ها، نفرات شاخصی همچون رومن ولاسوف پرآوازه،  عظمت توسکایف قهرمان اروپا، کادی ماگومدوف، نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰، علیخان جبرئیل اف دارنده مدال برنز جهان، عباس گادژی ماگومدوف قهرمان جهان در نروژ، ماگومد کوربانف نایب قهرمان جهان در اسلو، و کشتی گیرانی از کشورهای دیگر اشاره کرد که باعث شد این مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد.

با این وصف، نکته ای مهم است، این است که روس ها علاوه بر برگزاری مسابقه برای حفظ کیفیت ستاره های خود، قصد پیغام دادن به اتحادیه جهانی کشتی را داشتند؟

به نظر می رسد علاوه بر تلاش برای حفظ آمادگی کشتی گیران، روسیه قصد داشته با برگزاری چنین مسابقه ای نشان دهد که نیمی از کیفیت کشتی دنیا مدیون ورزشکاران این کشور است که آن ها می توانند در داخل کشور خود مسابقه ای با این کیفیت و جوایز دلاری مناسب برگزار کنند و به عنوان یکی از بازوان اصلی اتحادیه جهانی، غیبت آن ها می تواند لطمه سختی به این اتحادیه بزند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا بالاخره اتحادیه جهانی کشتی راهی برای حضور روس ها در مسابقات جهانی قرار می دهد یا همچنان قصد دارد بر تصمیم خود پافشاری کند؟

جامبولات تدیف

تدیف: کشتی جهان و المپیک بدون روسیه بی اعتبار است.

در همین راستا، جامبولات تدیف، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه گفت:

مطمئن نیستم که اگر همینطور منزوی بمانیم، بتوانیم کشتی روسیه را در چنین سطح بالایی نگه داریم. اگر روس ها در این مسابقات حضور نداشته باشند و قوی‌ترین ها نتوانند قهرمان شوند، مسابقات قهرمانی اروپا، مسابقات جهانی و بازی های المپیک با اعتبار نخواهد بود. قطعا خیلی ها از این که ما نمی‌توانیم در این رقابت ها شرکت کنیم سود می برند. با این شرایط قوی ترین ها اجازه ندارند قهرمان شوند و به بهانه‌های مختلف نمی گذارند مسابقه دهند. آنها همیشه می گویند ورزش از سیاست خارج شده است، اما امروز سیاست در دنیای ورزش بیشتر از خود سیاست در دنیای سیاست است.

این مربی در عین حال با تاکید بر اینکه تیم ملی کشتی آزاد روسیه به کار خود ادامه می دهد و برای بازی های المپیک آماده می شود، خاطرنشان کرد:

ما ۲۴ ساعت هر روز هفته برای المپیک آماده می شویم، اما واقعیت های امروز به گونه ای است که فقط می توانیم پیش بینی کنیم. نمی‌دانم فردا چه خواهد شد.

تدیف در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:

کشتی گیران روسیه میهن پرست هستند و هیچ یک از ورزشکاران قصد تغییر تابعیت خود را ندارند. آنها در روسیه خواهند ماند، هیچ کس نمی‌خواهد ملیت خود را تغییر دهد. نمی‌دانم بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد، اما هنوز این را از آنها نشنیده‌ام.

تدیف درباره حضور کشتی گیران روس در این لیگ گفت:

در شرایط امروز، هر تورنمنت مانند یک نفس تازه برای ما است. ما در همه جا منزوی شده ایم، عملاً در خلاء هستیم و مسابقاتی در مقیاسی مانند لیگ پادوبنی، برای هر ورزشکار فرصتی برای حفظ آمادگی است. ما نمی‌توانیم مسابقات را تحت نظارت اتحادیه جهانی برگزار کنیم، اما امروز ورزشکاران بسیاری از کشورها به ما مراجعه کردند که این ارزش زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *