خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

به بهانه آغاز مسابقات کشتی المپیک توکیو؛ محبوبیت ورزش کشتی در ژاپن

نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

9 مرداد 1400


ساعت :

۲۲:۱۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

از فردا (یکشنبه) رقابت های کشتی المپیک توکیو آغاز خواهد شد. 


خانه کشتی– ژاپن کشوری کاملاً محصور شده در آب است که با مرزهای آبی با کشورهای چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه همسایه‌است. توکیو پایتخت ژاپن بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان است. کشتی یکی از ورزش های محبوب در این کشور هست. تاریخ ورزش کشتی ژاپن با آقای کاتسوتوشی نایتو آغاز شد. کاتسوتوشی نایتو در اصل جودوکار بود و در ایالات متحده آمریکا تحصیل می کرد و هنگام تحصیل با ورزش کشتی روبرو شد و کشتی را به طور جدی در یکی از دانشگاه آمریکا آموخت و کاپیتان یک تیم دانشگاهی شد. او اولین کشتی گیر ژاپنی بود که در المپیک ۱۹۲۴ پاریس شرکت کرد، وقتی کسی در ژاپن به طور جدی کشتی نمی گرفت.

سال ۱۹۲۹ مسئول باشگاه جودو دانشگاه واسدا در سفری به ایالات متحده با ورزش کشتی روبرو شد. ایچیرو هاتا که در آن زمان عضو اعزامی بود مجذوب این مسئله شد و برای تشکیل باشگاه کشتی به ژاپن بازگشت و در سال ۱۹۳۱ باشگاه کشتی در دانشگاه واسدا تاسیس شد. 

ورزش کشتی در کشور ژاپن محبوبیت خاصی در بین جوانان برخودار است. معروف ترین باشگاه کشتی در ژاپن باشگاه شیگاکوکان را می توان نام برد که تعداد زیادی از قهرمانان جهان و المپیک را پرورش داده است. ورزشکاران معروفی از جمله سائری یوشیدا، کائوری ایچو و خواهران چیارو. این باشگاه در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد. 

ورزش سنتی در ژاپن کشتی سومو است. سومو به طور کلی جدا از ورزش به نوعی سمبلی از تمدن و سنت کهن ژاپنی ها به شمار می رود و افتخاری بزرگ برای سامورایی‌ها است. در زمان‌های بسیار دور آن را به خدای شینتو نسبت می دادند که مظهر قدرت و استواری بود و امروزه نیز بسیاری از آداب و رسوم و تشریفات مذهبی ژاپنی‌ها به پیروی از شینتو برگزار می شود. گفته می‌شود که قدمت کشتی سومو در ژاپن به بیش از ۱۵۰۰ سال پیش می‌رسد.

به قلم: مهدی دهقانی

2 دیدگاه برای “به بهانه آغاز مسابقات کشتی المپیک توکیو؛ محبوبیت ورزش کشتی در ژاپن
  1. زرین گفت:

    توسعه وپیشرفت را باید آموخت مانند درس موسیقی یا فیزیک وریاضی باحفظ سنت های درست ودور ریختن سنتهای بدوزشت. ژاپنی ها این راه را رفتند.

  2. رضا گفت:

    ژاپن در عین پیشرفت خیلی از سنتهاشو حفظ کرده. این کارشون چقدر زیباست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *